Българска федерация по автомобилен спорт (БФАС) публикува своята позиция след двете срещи, които се проведоха през последните седмици с Министерството на младежта и спорта (ММС) за бъдещето на българския автомобилен спорт.
Тези срещи бяха иницирани от Крум Дончев, а идеята зад тях е достигане на разбирателство между БФАС и Автомобилна федерация на България (АФБ). Както е известно по-рано тази година Върховния административен съд (ВАС) постанови, че решението на бившия спортен министър Радостин Василев да отнеме лиценза на АФБ и да лицензира БФАС е било законно.
Крум Дончев в Sportal Motorsport за обединението в автомобилния спорт
Това постави за пореден път на карта бъдещето на автомобилния спорт в България. Все още не е ясно дали сезон ще има. В своята позиция БФАС отбелязва, че най-бързият вариант за решаване на проблемите в спорта у нас е АФБ да изтегли своите съдебни жалби, с което да вдигне този „административен блокаж“.
Скромен прогрес по пътя към обединението в автомобилния спорт
Ето какво написаха от БФАС в своя официален профил във Фейсбук (текстът се публикува без редакторска намеса):
Скъпи приятели на автомобилните спортове,
В последните седмици станахме свидетели на многократни призиви за „обединение“ в родния автомобилизъм. Искаме да подчертаем, че сред всички, които искат да се състезават и да изпитват магията на чистия спорт, няма разединение, за да е нужно обединение.
Участвахме и в двете срещи в Министерството на младежта и спорта, които бяха инициирани от големия български автомобилен състезател Крум Дончев – както от уважение към неговата личност, така и за да демонстрираме нашето желание проблемите на българския автомобилизъм да бъдат решени.
Бихме искали да Ви запознаем с нашата позиция след приключването на тези срещи:
– постоянно натрапваната теза за нулев сезон в българския автомобилен спорт е силно преувеличена и цели да постигне определени резултати, които са далеч от обществено афишираните такива – рестартиране на автомобилните спортове в България;
– създаването на нова организация не е най-бързият и устойчив вариант за излизане от създалата се ситуация – това бе потвърдено и от юристите на Министерството на младежта и спорта и е факт, който всеки може да установи при гледане на записите от двете срещи в ММС. При хипотетичното създаване на нова организация и изминаване на целия път по лицензиране, най-рано състезания може да има в средата на годината, а не както се обявява – до месец-два;
– най-бързият вариант за преодоляване на административния блокаж в родния автомобилизъм е изтеглянето на делата, които Автомобилна федерация на България води срещу законното получаване на лиценз от страна на Българска федерация по автомобилен спорт през 2022 г., и съответно – срещу отказа на лицензионната комисия към ММС да издаде такъв на АФБ. Това бе потвърдено от юристите към ММС на втората провела се среща през изминалата седмица, като всеки може да се запознае с това становище от записа, наличен на страницата на министерството;
– в периода от 2022 г. насам, Българска федерация по автомобилен спорт не е завеждала никакви дела и не е възпрепятствала по никакъв начин провеждането на спортни събития от календара на АФБ. Единствената организация, която продължава да използва съда, като средство за възпиране на рестартирането на родния автомобилизъм, е именно АФБ;
– напомняме, че Върховният административен съд потвърди на последна инстанция отнемането на лиценза на АФБ от 2022 година. Същата няма как да упражнява спортна дейност, нещо повече – с продължаването на въпросните дела ограничава възможностите на всички спортни клубове в България да практикуват любимия си спорт, да организират състезания и да развиват дейност;
– в деня, когато трябваше да се проведе първата среща в Министерството на младежта и спорта и на която АФБ декларира своето желание за компромиси в името на автомобилните спортове у нас, юристите на същата са входирали искане за отвод на единия от съдиите по споменатите по-горе дела, които не позволяват спортен сезон 2024 да стартира. Единствената цел на това действие е допълнително административно забавяне на процеса по рестартиране на спорта у нас и натрапване на тезата за т.нар. „обединение“ и създаването на нова организация. Това не обслужва никой друг освен ръководителите на въпросната организация, която е загубила своя лиценз на последна инстанция на ВАС.
Въпреки всичко изброено по-горе, Българска федерация по автомобилен спорт остава отворена за диалог по стъпките, необходими за възобновяване на автомобилния спорт в България.
Вратите на Българска федерация по автомобилен спорт са широко отворени, както винаги е било, за всички клубове, които желаят да упражняват лицензирана спортна дейност в България.
Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!
Снимки: Борислав Трошев