Началото на предсезонните тестове в Бахрейн днес дава началото на сезон 2024 във Формула 1, като първото състезание, отново на „Сахир”, ще е в началото на месец март.
Новите автомобили са вече факт, което е добрата новина след неудобните ситуации по време на презентациите, когато отборите показваха миналогодишни коли с нови цветове или като Хаас – направо рендъри с цветовете за 2024. Време е за представянето на пистата, но първите точни отговори ще дойдат в квалификацията за Гран При на Бахрейн, дотогава обаче всяко постижение на трасето ще може да бъде поставяно под въпрос.
Какво ще е времето за тестовете в Бахрейн?
Има обаче три важни въпроса, които ще осигурят интересен сезон във Формула 1 – в зависимост от това какво ще се случи на пистата.
Вилньов: Догодина във Ферари ще има напрежение
Първият от тях е дали наистина Ред Бул са толкова напред? През миналата година още от първата сутрин на тестовете стана ясно, че Ред Бул имат сериозен аванс с RB19 и случилото се в хода на сезона напълно потвърди това – 21 победи от 22 състезания. Новият RB20 изглежда смел като дизайн, а според Серхио Перес на симулатора колата показва по-добро поведение в бавните завои, което би трябвало да му помогне да е по-близо до Макс Верстапен. RB20 е еволюция на колата от миналата година, но тепърва ще разберем дали има аванс и колко голям е той?
Ред Бул представи RB20, с който ще защитава титлите във Формула 1
Вторият въпрос е свързан с представянето на Мерцедес и Ферари. Дали двата големи тима са успели да отстранят проблемите, заради които изостанаха миналата година, както и през 2022? W15 на Мерцедес е отдалечаване от концепцията, използвана от тима в последните два сезона и тепърва ще видим резултатите от спасителните работи, начело с Джеймс Алисън. Мерцедес разполага с опитен и способен екип и ако е намерена правилната посока, то резултатите са въпрос на време. Но кога точно? При Ферари миналата година износването на задните гуми, малкият оперативен прозорец и трудностите с намирането на настройките се оказаха непреодолим проблем за екипа. Сега, в началото на втория сезон, в който Фредерик Васьор е начело на тима, положението изглежда по-различно – новата кола дава надежди за по-предвидимо представяне и повече възможности за настройване.
Васьор: 2024 няма да е преходна година за Ферари
И третият въпрос пак е свързан с Ред Бул, но не с първия тим, а с втория отбор на компанията – Рейсинг Булс. Новият автомобил на тима е почти копие на RB19, което може да предизвика сериозни размествания в средата на колоната и дори в топ 10. А пилот с качествата на Дениъл Рикардо може да постигне много с такъв автомобил. Дали обаче във Фаенца са успели да разшифроват напълно ДНК-ата на RB19? Тимът действа в рамките на правилата, но и атаката на Зак Браун срещу това една компания да има два отбора във Формула 1 няма да изчезне, особено ако Рейсинг Булс се окажат в челото на класирането.
Рейсинг Булс представи колата си за сезон 2024
Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!
Снимки: Gettyimages