Техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън разкри кой е бил основният фокус на неговия екип при разработката на болида W15, с който Люис Хамилтън и Джордж Ръсел ще се състезават в хода на сезон 2024.
Новата кола бе показана по-рано днес, а надеждите на Алисън са, че с нея инженерите на „сребърните стрели“ са решили най-големият проблем, който афектираше Хамилтън и Ръсел през последните две години. Става дума на нестабилната и непредвидима задница, която често лимитираше потенциала на двамата.
W15 ще е последният Мерцедес на Хамилтън
„Голям фокус беше непредвидимата задница, която пилотите често наричаха злобна. Ние работихме върху това, за да дадем кола, която да дава повече увереност на пилотите. В началото на завоите, при спирането и завиването задницата трябва да е много стабилна. След това, колкото повече се доближавате до върха на кривата, толкова повече колата трябва да става по-гъвкава и сама да завива. Ние се опитаха да вградим това в колата.
„Освен това работихме върху челното съпротивление и цялостната скорост в завоите. Имаше и подобрения в сфери, в които имахме какво да направим като ефективността на DRS и пит стоповете. Ние успявахме да сме много постоянни във времената на нашите стопове, но губехме по 3-4 десети от най-добрите отбори. Така че, надявам се, сме стопили това изоставане“, обясни Алисън.
Въпреки задоволството от постигнатия прогрес през зимата Алисън напомни, че едва след теста в Бахрейн ще бъде ясно колко точно е прогресирал екипът на Мерцедес. Изпитанията на „Сахир“ ще бъдат от сряда до петък следващата седмица, а в края на месеца ще стартира и новият сезон, който ще започне с Гран При на Бахрейн между 29 февруари и 2 март.
Хамилтън: Това е най-вълнуващата част от сезона
„Някои аспекти са безгранични, така че няма как да си напълно доволен. Няма да знаем със сигурност преди колата да излезе на пистата. Но усещането е, че работихме добре. Формула 1 е относителен спорт. Дали сме работили достатъчно добре, за да сме конкурентни, само времето ще покаже. Не знаем какво са постигнали останалите отбори.
„Във Формула 1 голяма част от подобренията не се виждат по колата. Винаги е било така, но това важи още повече с настоящата генерация коли, в която голяма част от представянето идва от пода и неговото взаимодействие с асфалта. Всичко, което виждате отгоре са грозните неща, които се опитват да помогнат на пода да върши работата си. Ефективността на една кола зависи от това колко точно подът може да изпълнява своята функция“, добави Алисън.