Вчера Ферари представи своя 70-и поред автомобил за Формула 1 - SF-24 - болидът, с който тимът, воден от Фредерик Васьор има амбицията да се бори с Ред Бул през новия сезон.
Веднага след премиерата специалистите посочиха някои много интересни разлики на SF-24 в сравнение с неговия предшественик, а медиите в Италия обявиха, че колата представлява “невидима с просто око революция”. Наистина ли SF-24 e толкова различен и какви са тези промени?
SF-24 всъщност е напълно нов автомобил, разработен от нулата в Маранело, като екипът на Енрико Кардиле е създал напълно нов корпус, а шасито е с около 50 мм по-дълго, но е по-леко от SF-23 и новата кола постига минималното тегло от 798 килограма.
Ферари ще гони победи и титлата с SF-24
Двигателят и скоростната кутия са преместени назад, като това трябва да осигури по-добро сцепление на задния мост и по-добро поведение на колата с пълен и празен резервоар. Разпределението на теглото между предния и задния мост е фиксирано в правилата, но това не означава, че няма нюанси, които могат да бъдат използвани. Задното окачване остава от типа пулрод, само Ферари и Хаас, по разбираеми причини, залагат на тази концепция през 2024, но по него има много промени, които трябва да осигурят по-ефективни настройки и ограничаване на износването на гумите, които сега трябва да работят по-ефективно.
Васьор: Беше ми трудно да кажа на Сайнц
Противно на очакванията шасито на SF-24 е без кил, какъвто миналата година видяхме в предната част на Ред Бул RB19, но пък са променени точките за закрепване на окачването, както отпред, така и отзад. По интересен начин е решено и захващането на предното крило - от втория елемент на крилото за носа, като при Астън Мартин AMR24, плюс два подкрепящи го елемента от предната част на крилото.
Сайнц призна, че е бил изненадан от трансфера на Хамилтън
Що се отнася до задвижващата система, според италианските медии, промените в хибридния блок са намалили теглото му с 1 килограм. Това е системата от миналата година, но с ново име - 066/12, тъй като има промени по компоненти, чието развитие е замразено.
Новото Ферари SF-24 не се отличава с големи, поне на пръв поглед промени, но пък анализаторите са на мнение, че при създаването му са изчистени грешките и проблемите, които дърпаха SF-23 назад плюс колата да стане по-лесна за каране и по-предвидима в поведението си на пистата.
Снимки: Ферари