Защо в Ред Бул се притесняват за новата си кола

Защо в Ред Бул се притесняват за новата си кола

Палавото поведение на шефа на Ред Бул Кристиан Хорнър не е единственото притеснение за световните шампиони във Формула 1. Другата седмица тимът трябва да представи новия си автомобил RB20, с или без Хорнър, но в отбора имат притеснения за качествата на новия автомобил. Като тези притеснения идват от много авторитетен източник – Ейдриън Нюи.

Ред Бул приключи много рано в хода на миналия сезон развитието и обновлението на доминиращия RB19, за да има време екипът да работи колкото се може повече по RB20, като вече е ясно, че подходът към дизайна на колата не е бил по-различен от този, използван предишни години.

Освобождаването на Хорнър дава възможност на Нюи да напусне Ред Бул?
Освобождаването на Хорнър дава възможност на Нюи да напусне Ред Бул?

„Новият ни автомобил е третата еволюция на колата ни от сезон 2022 – обясни Нюи в подкаста Talking Bulls. – Колата ни от 2023 беше еволюция на тази от 2022, като имахме нормалното развитие през зимата на аеродинамиката, по-добро разбиране за това какво трябва да направим с окачването, за да подобрим поведението на колата, както и намалихме теглото й, тъй като през 2022 така и не успяхме да стигнем до минималното тегло.”

Хорнър заплашил вестник със съд, в петък дава обяснения за скандала?
Хорнър заплашил вестник със съд, в петък дава обяснения за скандала?

Нюи не се опасява, че концепцията се е изчерпала, а че той и екипът му са били твърде консервативни в развитието на идеите, заложени в колата.

Ферари вдъхна живот на SF-24
Ферари вдъхна живот на SF-24

„Колата ни за 2024 е третата еволюция на оригинала RB18 – повтори британецът. – Не знаем дали тази трета еволюция няма да се окаже твърде консервативна, докато другите са направили нещо различно. Просто не знаем.”

Sportal Motorsport: И Хамилтън не устоя на магията на Ферари
Sportal Motorsport: И Хамилтън не устоя на магията на Ферари

Нюи отново се върна към началото на новата граунд ефект във Формула 1, която стартира със сезон 2022 и призна, че е останал изненадан от това колко голям е бил авансът на Ред Бул през 2023.

Кой може да смени Хорнър начело на Ред Бул?
Кой може да смени Хорнър начело на Ред Бул?

„RB18, първата кола по новите правила, мисля че там успяхме да направим всичко правилно, що се отнася до процеса на изследването, архитектурата на колата, пропорции и т.н. – допълни най-успешният дизайнер в историята на Формула 1. – RB18 беше приличен автомобил, който ние развихме добре през 2022. И втората половина на 2022 беше много силна за нас. За 2023 очаквахме разликите в колоната да намалеят. Но всички ние, най-вече аз, останахме изненадани, не очаквахме, че ще доминираме така. Но мисля, че сега ще видим много коли, които приличат на нашата защото съперниците ни вече имат повече информация.”

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички