Преминаването на 7-кратния световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън от Мерцедес във Ферари за началото на сезон 2025 успя да разтърси света на моторните спортове и тепърва ще се усещат последиците на този трансфер, като те ще засегнат всеки един тим на стартовата решетка. Тъй като Хамилтън даде възможност за сериозно пренареждане на пилотите в отборите, като освобождава едно от най-ценните места във Формула 1.
Защо обаче най-успешният пилот в историята на Формула 1 е решил да напусне тима, с който постигна най-големите си успехи и да премине в Маранело, където не са имали световен шампион от 2007, т.е от титлата на Кими Райконен? Отговорът едва ли ще е еднозначен, нито кратък.
Сензацията е факт! Люис Хамилтън отива във Ферари
Но вече е ясен един от основните катализатори на желанието му да напусне Мерцедес. Според надеждни източници от Мерцедес напускането на Лоик Сера и преминаването му във Ферари е бил фактът, който е дал началото на финалната фаза в раздялата на Люис с тима. Сера ще може да започне работа за Скудерията за сезон 2025, тъй като Мерцедес му наложи ограничение, след като той напусна.
Хамилтън: Едно от най-трудните решения в живота ми
При бившите световни шампиони Сера беше шеф на отдела за разработване на шаситата и интересното е, че той се е оказал в остър спор с бившия вече технически директор на тима Майк Елиът. Сера е бил на мнение, че болидите W13 и W14, използвани в последните два сезона са изградени върху грешна база и не се развиват в правилната посока - основно заради по-дългата база на колите и оформлението на хода.
Дебютът на Хамилтън с Ферари ще е в Австралия
На практика, само Сера и Хамилтън се обявиха против провалилата се концепция на последните две коли, а шефът на тима Тото Волф призна, че е сбъркал, като е оставил инженерите да го убедят в края на 2022, че концепцията на колата може да се развие успешно през 2023.
Джеймс Алисън се връща като технически директор на Мерцедес
“През миналата година им казах, че проблемите са в колата - обясни през 2023 година Хамилтън, който разказа за дискусията си с екипа на Елиът. - Карал съм много коли през живота си и знам от какво има нужда една кола и от какво няма нужда.”
Карлос Сайнц: Ще дам всичко от себе си за Ферари през 2024
Хамилтън остана недоволен и от това, че никой от техническия отдел не си е признал вината за грешката, допусната с последните две коли, но успя да го маскира с многото работа, която предстои на Мерцедес.
Също така е важно да се уточни, кога точно Сера е приел офертата на Ферари - той е решил да си тръгне, след което дойде напускането на Майк Елиът и завръщането на Джеймс Алисън, който трябваше да поеме развитието на W15 за този сезон. Алисън преподписа дългосрочен договор с Мерцедес, но Сера отвежда със себе си част от своя екип, с който ще продължи да работи в Италия. И Сера вече работи по колата на Ферари за догодина.
Що се отнася до новата кола на Мерцедес, работата на симулатора е показала, че W15 ще е много по-добре балансиран и предвидим автомобил, но няма да може да достигне скоростите и представянето на RB19 от миналата година, с други думи, няма да е “ракета”, както казват пилотите. И това сигурно също е изиграло своята роля за решението на Хамилтън да преследва осмата си световна титла с Ферари, а не с тима, с който постигна най-големите си успехи.
Снимки: Gettyimages