Ейдриън Нюи има тежката задача да създаде наследник на статистически най-успешния болид в историята на Формула 1 (RB19) при разработката на колата на Ред Бул за сезон 2024 – RB20.
През 2023 година „биковете“ спечелиха 21 победи в 22 състезания. Тяхното единствено поражение дойде в Гран При на Сингапур, където Карлос Сайнц и Ферари триумфираха.
В своето гостуване в подкаста на Ред Бул Talking Bulls Нюи говори за развитието на RB20, който реално е третата еволюция на RB18 от 2022 година. Легендарният дизайнер също така каза и какво ограничава развитието на RB20.
Хорнър не очаква доминация като миналогодишната през сезон 2024
„Като цяло това е третата еволюция на колата от 2022 година. Миналогодишната кола беше еволюция на тази от 2022. Основните ѝ точки на развитие бяха нормалните зимни напредъци с аеродинамиката и по-добро разбиране на настройките на окачването.
„През 2022 така и не достигнахме до минималното тегло, а тазгодишната кола е третата еволюция на оригиналния RB18. Това, което не е знаем е дали третата еволюция няма да се окаже прекалено консервативна и дали другите (отбори) няма да имат нещо различно. Просто не знаем.
„Трудно е. Ние се чудим дали не трябва да имаме група от хора, които да се занимават само със странни идеи, или да продължим да следваме познатия път. Имаме ограничени ресурси, така че не можем да правим всичко, няма как да разглеждаме всяка идея, затова решихме да развиваме това, което имаме. Надявам се това да бъде правилното решение“, обясни Нюи.
В Ред Бул вече са започнали работа по колата си за 2025 година
Премиерата на RB20 ще бъде на 15 февруари, по-малко от седмица преди началото на предсезонните тестове, които ще се проведат в Бахрейн между 21 и 23 февруари. Сезон 2024 ще стартира на 2 март с Гран При на Бахрейн.
Снимки: Gettyimages