По-рано този месец Формула 1 регистрира в американското патентно бюро името „Гран При на Чикаго“, което породи слухове, че спортът обмисля добавянето на четвърто състезание на територията на САЩ.
В момента спортът провежда три старта годишно в Съединените щати, в Маями, Остин и Лас Вегас. От тях единствено трасето в Тексас е постоянно, докато надпреварите в Маями и Лас Вегас са на полуградски или изцяло градски писти.
Задава ли се 4-то американско състезание във Формула 1?
Желанието на Либърти Медия е било и стартът в Чикаго да бъде на улично трасе, особено след успешното състезание, което НАСКАР проведе по улиците на Ветровития град миналото лято. Исканията на собствениците на търговските права на Формула 1 обаче са били и основната причина преговорите с представителите на Чикаго да се провалят.
„Това, което аз знам е, че обикновено Формула 1 иска минимум 10-годишен договор. Това изглежда не подлежи на дискусия. Разговорите не продължиха много след това“, каза градският съветник на Чикаго Брайън Хопкинс пред Chicago Sun-Times.
Той също така уточно, че финансовите изисквания за подготовката на писта за Формула 1, които са доста по-високи в сравнение с НАСКАР, също са били фактор при решението разговорите да не продължат много дълго.
„Това, което направихме с НАСКАР, да заварим няколко шахти и да заравним малко неравности, няма да е достатъчно за Формула 1. Изисква се по-сложна работа, която ще е и по-скъпа“, обясни Хопкинс.
Снимки: Red Bull Content Pool | Снимки: Gettyimages