Дачия представи прототипа си за рали „Дакар”

Дачия представи днес прототипа, с който румънската марка на гиганта Рено ще участва в рали „Дакар” от 2025 година. Дачия Sandrider ще се състезава в клас Т1+, шасито му е тръбна конструкция, а каросерия – от фиброкарбон. Прототипът е разработен съвместно с Продрайв, но има сериозни разлики с Hunter-а на компанията на Дейвид Ричардс.

За Дачия в рали „Дакар” ще се състезават 9-кратният световен рали шампион Себастиен Льоб, 5-кратният победител в рали „Дакар” Насер Ал-Атия и Кристина Гутиерес, която тази година спечели победата в рали „Дакар” в категорията Challenger.

Льоб: Нямаше как да се борим с Ауди
Льоб: Нямаше как да се борим с Ауди

Шефът на програмата на Дачия за рали „Дакар” Денис ле Вот потвърди днес на пресконференцията в Париж, че заводският тим на компанията ще участва в целия световен рали-рейд шампионат, а не само в „Дакар”. Програмата на Дачия за „Дакар” е 3-годишна – до 2027 включително, а официалното представяне на готовия Sandrider ще е през април във Великобритания, като тестовете на колата трябва да започнат пред юни в Мароко. Състезателният дебют на Sandrider трябва да е в рали „Мароко” през октомври.

Прототипът на Дачия се задвижва от нов 3-литров V6 бензинов битурбо двигател, разработен в рамките на алианса Рено-Нисан, който работи със синтетично гориво. Мощността на новия мотор е 360 конски сили, а максималният въртящ момент – 539 Нм при 4250 об/мин.

Също така, в Продрайв и Дачия са решили Sandrider да е със задвижване 4х4, което пък означава ограничения в хода на окачването – в случая 350 мм.

В сравнение с Hunter на Продрайв, Sandrider, чийто дизайн е силно повлиян от концепта от 2022 година Manifesto, е с по-нисък център на тежестта, по-добро разпределение на тежестта между двата моста и получава някои иновативни системи, като тази за мениджмънт на температурата в кокпита с използването на инфрачервен пигмент в панелите – решение, за което Дачия очаква да получи патент.

Официално: Дачия стартира в рали „Дакар” с Льоб
Официално: Дачия стартира в рали „Дакар” с Льоб

„Имаше дискусия относно много части, но основното нещо, което трябваше да подобрим беше видимостта – обясни на пресконференцията Льоб. – Досега имахме такъв проблем, затова направихме много тестове, за да го решим. Мислим, че това ще ни помогне много.”

Льоб с повреда, Сайнц печели рали „Дакар”
Льоб с повреда, Сайнц печели рали „Дакар”

В тазгодишния „Дакар” прототипите Hunter на Продрайв показаха, че имат скорост да се борят с машините на Ауди, но състезанието на Льоб и Ал-Насер беше провалено заради редица повреди и недостатъчна надеждност на автомобилите им. А основната причина за това е ограниченият бюджет на Продрайв за развитието на Hunter, нещо, което ни би трябвало да е проблем при изпълнението на програмата на Дачия.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти