Колко време ще работят отборите в аеродинамичния тунел?

Работата в аеродинамичния тунел е един от основните елементи при създаването и развитието на автомобилите във Формула 1, затова и преди няколко години бяха въведени ограничения на времето за тази дейност. А от влизането на тавана на бюджетите, намаляването на времето за работа в аеродинамичния тунел е едно от сериозните наказания.

А времето в аеродинамичния тунел, на което има право всеки отбор, зависи от класирането му от предишния сезон – колкото си по-напред в подреждането, толкова по-малко часове получаваш за тези изпитания. От 1 юли таблицата за часовете се актуализира спрямо моментното класиране на отборите.

Ферари разкри името на колата си за сезон 2024
Ферари разкри името на колата си за сезон 2024

Ред Бул спечели световната титла при конструкторите в последните две години и сега ще разполага с най-малко часове в аеродинамичния тунел през 2024 – 840. Хаас завърши на последно място и получава с 540 часа повече – 1380.

Либърти медия продължава да е "най-ценната спортна империя"
Либърти медия продължава да е "най-ценната спортна империя"

Преките съперници на Ред Бул ще имат повече часове – 900 за Мерцедес, 960 за Ферари и 1020 за Макларън. При Астън Мартин времето е още по-сериозно – 1080 часа.

Барселона иска да подпише дългосрочен договор с Формула 1
Барселона иска да подпише дългосрочен договор с Формула 1

В Алпин могат да разчитат на 1140 часа, в Уилямс – на 1200, а Рейсинг Булс и Заубер – съответно на 1260 и 1320 часа в аеродинамичния тунел.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички