Работата в аеродинамичния тунел е един от основните елементи при създаването и развитието на автомобилите във Формула 1, затова и преди няколко години бяха въведени ограничения на времето за тази дейност. А от влизането на тавана на бюджетите, намаляването на времето за работа в аеродинамичния тунел е едно от сериозните наказания.
А времето в аеродинамичния тунел, на което има право всеки отбор, зависи от класирането му от предишния сезон – колкото си по-напред в подреждането, толкова по-малко часове получаваш за тези изпитания. От 1 юли таблицата за часовете се актуализира спрямо моментното класиране на отборите.
Ферари разкри името на колата си за сезон 2024
Ред Бул спечели световната титла при конструкторите в последните две години и сега ще разполага с най-малко часове в аеродинамичния тунел през 2024 – 840. Хаас завърши на последно място и получава с 540 часа повече – 1380.
Либърти медия продължава да е "най-ценната спортна империя"
Преките съперници на Ред Бул ще имат повече часове – 900 за Мерцедес, 960 за Ферари и 1020 за Макларън. При Астън Мартин времето е още по-сериозно – 1080 часа.
Барселона иска да подпише дългосрочен договор с Формула 1
В Алпин могат да разчитат на 1140 часа, в Уилямс – на 1200, а Рейсинг Булс и Заубер – съответно на 1260 и 1320 часа в аеродинамичния тунел.
Снимки: Gettyimages