Хил критикува Формула 1 заради състезанието в Мадрид

Световният шампион във Формула 1 за 1996 година Деймън Хил критикува шефовете на спорта заради тяхното решение да преместят Гран При на Испания от „Каталуния“ на изцяло новото градско трасе в Мадрид през 2026 година.

Официално: Формула 1 се завръща в Мадрид през 2026 година, Барселона под въпрос
Официално: Формула 1 се завръща в Мадрид през 2026 година, Барселона под въпрос

Смяната беше обявена по-рано тази седмица след месеци на спекулации. Стартът в испанската столица ще бъде на хибридна писта, която ще има постоянна секция и ще използва част от пътищата около изложбения център в Мадрид (IFEMA).

Колко ще плаща Мадрид, за да домакинства на Формула 1?
Колко ще плаща Мадрид, за да домакинства на Формула 1?

Недоволството на Хил идва от факта, че в последните години Формула 1 все повече и повече започва да разчита на улични трасета, които изместват класическите писти. От началото на 2021 насам Формула 1 добави три нови улични писти към своя календар – Джеда, Маями и Лас Вегас. В същото време любими на всички писти като „Сепанг“ в Малайзия, „Хокенхайм“ в Германия и дори „Пол Рикар“ във Франция загубиха своите места в календара на шампионата.

Формула 1 продължава тенденцията си с въвеждането на Мадрид
Формула 1 продължава тенденцията си с въвеждането на Мадрид

По думите на Хил тази тенденция все повече доближа Формула 1 до Формула Е. Както е известно от създаването си през 2014 година изцяло електрическият шампионат се състезават основно на градски трасета. През последните няколко сезона обаче все повече и повече постоянни писти започнаха да домакинстват на Формула Е. В този списък влизат „Ерманос Родригес“ в Мексико, пистата в Портланд, а „Мизано“ и „Шанхай“ ще дебютира във Формула Е по-късно тази година. В миналото стартове от шампионата е имало още на „Рикардо Тормо“ и „Пуебла“, но те бяха наложени от COVID-19 пандемията и бяха еднократни събития.

„Това преминаване към тесни и усукани писти ни доближава до Формула Е, където направиха избор да се състезават основно в центровете на градовете и на малко постоянни писти. Надявам се тази писта да не е индикация, че нови коли (които ще дебютират през 2026) ще бъдат с по-бавни от сегашните.

„В Лас Вегас Макс (Верстапен) беше много раздразнен, докато говореше за естеството на пистите и на какви трасета той би искал да се състезава. Фактът, че Формула 1 трябва да се адаптира към нови изисквания за екологични норми, поставени от държавните управи в много страни, създава едно допълнително предизвикателство.

„Но все пак се надявам пистата да е вълнуваща. Най-важното е състезанията да са вълнуващи и колите да могат да се борят“, каза Хил пред Sky Sports F1.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички