Трикратният световен шампион във Формула 1 Макс Верстапен обясни, че и на него му се налага да се адаптира към автомобилите, които създава тимът му в световния шампионат Ред Бул. Това идва в отговор на постоянните обяснения, че Ред Бул създава и развива болидите си спрямо предпочитанията на Макс, което поставя в неизгодна позиция неговите съотборници, които имат по-различни изисквания към поведението на колата.
През миналата година Верстапен и Серхио Перес записаха сходен старта на сезона – по две победи в първите 4 състезания, след което при развитието на RB19 Макс се оказа недостижим за съотборника си. През 2022 се случи нещо подобно при развитието на автомобила на Ред Бул.
През 2023 Верстапен имаше повече обиколки начело, отколкото Перес в топ 10
„Когато хората ме питат: „Какъв е стилът ти на пилотиране?”, аз не мога да им отговоря защото най-важното е да можеш да се адаптираш към определени ситуации или към това, което е необходимо за колата – заяви Верстапен. – Какво искам аз от колата? Повече сцепление. Но има още много неща, някои от които не са реалистични. Така че трябва да се адаптирам към колата, която е създал тимът.”
Защо Ферари ще наема по-трудно служители извън Италия
Верстапен се опита да обясни и философията на Ред Бул за развитието на автомобила в хода на сезона.
Хил за Щайнер: Голяма загуба за Формула 1
„Тимът използва подобрения, за да направи колата по-бърза. Никой не се опитва да промени посоката на баланса или нещо подобно – допълни Макс. – Става въпрос за промени, които ти дават още сцепление, още скорост. Аз съм доволен от нашата кола, но ако тя примерно развие склонност към недозавиване, ще трябва да адаптирам стила си на пилотиране към това. Или пък ако започне да презавива.”
Новият шеф на Хаас: В отбора се натрупа едно разочарование
Снимки: Imago