Главният изпълнителен директор на Макларън разкри, че разочароващият пакет с подобрения, който неговият тим въведе в Гран При на Франция през 2022 година е в основата на големия прогрес на отбора през изминалия сезон 2023.
Макларън не се ориентира по най-добрия възможен начин при въвеждането на новите правила преди две години и започна сезон 2022 с изоставане. Постепенно тимът успя да заличи пасива си, но началото на 2023 беше още по-разочароваща от това на предходния сезон.
В Макларън се изправят пред "огромно" предизвикателство, за да останат в челото
След първите два старта миналата година техническия отдел на Макларън беше реструкториран, което доведе до огромния прогрес във втората част на сезона. С въвеждането на няколко драстични ъпгрейда MCL60 се превърна в една от най-силните коли на стартовата решетка в заключителните етапи на кампанията.
Гасли не завижда на Макларън за успехите през 2023 година
А по думите на Браун в основата на този прогрес стой неуспешният пакет с подобрения от Гран При на Франция през 2022 година.
В Макларън имат двама пилоти, които са способни да се борят за титлата
„За мен най-големият момент беше Гран При на Франция през 2022, когато закъсняхме с подобренията и те бяха неефективни. Реакцията на ръководството не беше тази, която очаквах. Това се случи в момента, в който се започва развитието на колата за следващия сезон.
„Така че аз мен този момент беше много важен. Ние направихме промени в края на годината (когато Андреа Стела смени Андреас Зайдъл начело на екипа). Помолих Андреа да види какво се случва и той ми се обади и предложи да направи промени, да наемем нови хора. Реално тогава започна нашето развитие“, обясни Браун.
Зайдъл оглави Заубер, Стела го сменя в Макларън
Той също така каза, че в Макларън са били оптимисти преди началото на сезон 2023, въпреки че са били наясно, че изначало MCL60 няма да се бори в челото.
„Бяхме уверени, но докато колата не излезе на пистата нищо не се знае. Хубавото е, че ние бяхме наясно, че няма да сме силни в началото. Щеше да е по-лошо, ако си мислехме, че ще сме силни, но не бяхме, тогава щяхме да се чудим какво става.
„Това ми каза, че ние имахме ясна представа къде сме. Просто не бяхме там, където искахме да сме, вместо да слагаме нови неща по колата с надеждата да се подобри, но да не става. Така че поне данните ни бяха точни“, каза Браун.