КТМ няма да прави 3-цилиндров мотор за MotoGP

За сезон 2027 в MotoGP предстои промяна в техническите правила като производителите вече се разбраха за намаляване на работния обем на двигателите от 1000 на 850 кубически сантиметра. Все още обаче промените не са утвърдени от ФИМ, но от КТМ са наясно, че компанията ще остане вярна на концепцията за 4-цилиндровия двигател.

Това беше потвърдено от Курт Триб, който се занимава с дизайна на състезателните двигатели на КТМ, който категорично заяви, че 3-цилиндровите мотори не влизат в плановете на австрийския производител.

В Дукати продължават да не харесват фамилия Маркес
В Дукати продължават да не харесват фамилия Маркес

„Според мен, през 2027 на стартовата решетка пак ще има само мотоциклети с 4-цилиндрови двигатели – заяви Триб пред Speedweek.com. – 3-цилиндровите мотори не се обсъждат, въпреки че от техническа гледна точка тази концепция ще е интересна.”

Вече спрягат дъщерята на Роси за MotoGP
Вече спрягат дъщерята на Роси за MotoGP

Триб потвърди мнението на други специалисти, които вече потвърдиха, че преминаването към 3-цилиндрови мотори ще изисква много инвестиции, които не са оправдани с оглед на опита на производителите и потенциала, който притежават 4-цилиндровите мотори.

Баная благодари на Мартин за дуела за титлата в MotoGP
Баная благодари на Мартин за дуела за титлата в MotoGP

В момента в Moto2 се използват 3-цилиндрови двигатели, които се доставят от Триумф, а в Moto3 мотоциклетите са с 1-цилиндрови мотори, произвеждани от Хонда и КТМ.

Довициозо припомни на Маркес неуспехите на Лоренцо в Дукати
Довициозо припомни на Маркес неуспехите на Лоренцо в Дукати
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички