Отборът на Заубер, който до края на сезон 2023 във Формула 1 носи името на Алфа Ромео, разочарова през изминалата кампания. В нея базираният в Хинвил екип не успя да повтори представянето си от 2022 година, когато заъврши на шестото място в конструкторския шампионат и се смъкна до деветото.
В хода на кампанията Валтери Ботас и Гуаню Джоу спечелиха едва 16 точки, а най-доброто им класиране бяха осмите места на Ботас от Бахрейн и Катар. За сравнение тимът завърши 2022 година с общо 55 пункта и най-добро класиране от пето място, отново дело на Ботас в Емилия-Романя.
Ботас е готов да преговаря за нов договор със Заубер
Въпреки този регрес през последните 12 месеца техническият директор на отбора Джеймс Кий е оптимист преди началото на сезон 2024. Причината за оптимизма на британеца са малките разлики в колоната, който според него ще позволят на Заубер по-лесно да напредне.
Ще има още промени по името на Заубер преди началото на сезона
„Разликите в цялото колона са много малки. Ако не следите внимателно числата това не си личи много, защото разпределението на силите си е същото. Но, ако погледнете времената за обиколка, ще видите, че всички сме събрани в само 1.5%. Това означава, че дори и най-слабата кола се представя на 98.5% в сравнение с най-бързата, а понякога разликите са по-малки.
„Няма да се хваля, но, ако погледнете сравнението между нас и Мерцедес или Ред Бул, разликата е в само няколко завоя, малко на спирането и това е. Не е като големите разлики между колите в челото и тези в дъното на топ 10, които виждахме навремето. Само преди няколко години разликите бяха големи, а сега са изключително малки.
„Така че, ако вземем правилните решения при развиването на колата и се представяме добре на пистата ще има голяма възможност да напреднем. Всички сме в една и съща лодка. Няма причина да мислим, че сме затънали на едно място. Определено вярвам, че можем да се придвижим напред.
„Между петото и десетото място разликите са изключително малки. В това отношение имаме всяка причина да вярваме, че можем да прогресираме.
„Определено имаме нужната основа и това е причината да вярвам, че можем бързо да прогресираме. Но определено част от големите неща ни липсват. Но с разрешението да харчим повече пари, за да запълним тези липси с по-модерно оборудване във фабриката и да обновим част от сегашните ни машини, които сами по себе си са добри. А въздушният тунел на Заубер е легендарен.
„Но има какво да подобрим, например в технологията, която използваме. Мисля, че всички тези неща ще се отразят директно върху представянето ни на пистата. Имаме много какво да наваксаме и да сме на само процент и половина зад най-добрите с тези много негативи е доста добре.
„Освен това ние имаме още къде да се подобрим. Много натискаме производството, за да намерим тези допълнителни десети. Имаме нужда и още офис пространство. Работим и по други големи проекти“, обясни Кий.
От Ауди отново потвърдиха, че не се отказват от Формула 1
За Заубер следващите две години ще бъдат преходни преди през 2026 тимът да стане заводският екип на Ауди при навлизането на германския производител във Формула 1. Швейцарският тим ще представи болида си за сезон 2024 на 7 февруари във Великобритания.
Снимки: Gettyimages