От Дукати посочиха кога започна "новата им история" в MotoGP

През последните няколко години моторът на Дукати се превърна в най-силния на стартовата решетка в MotoGP. През изминалия сезон 17 от 20-те състезания в кралския клас бяха спечелени от машините на италианците, като единствено Априлия (с две) и Хонда (с една) успяха да им откраднат победи.

Ще запази ли Дукати всичките си пилоти за 2025?
Ще запази ли Дукати всичките си пилоти за 2025?

Тези 17 победи бяха спечелени от шест различни пилота, а всички осем титулярни състезатели на Дукати и сателитните отбори записаха поне по един подиум в неделните надпревари. След тази доминация беше напълно очаквано Дукати да обере титлите за втора поредна година и това се случи.

Франческо Баная спечели втората си поредна пилотска титла, Дукати взе четвъртата си поредна при производителите, а Прамак триумфира в отборното класиране. Но най-важната от тези титли определено беше на Баная.

Дукати: Мартин беше по-бърз, но Пеко се справи с напрежението
Дукати: Мартин беше по-бърз, но Пеко се справи с напрежението

През 2022 италианецът прекъсна 15-годишната суша на Дукати в пилотския шампионат, а само година по-късно той донесе и третата титла на марката от Борго Панигале. Преди него единствен Кейси Стоунър беше успявал да се пребори за короната с червения мотор през 2007 година.

Стоунър: Върнете управлението на моторите в ръцете на пилотите
Стоунър: Върнете управлението на моторите в ръцете на пилотите

След успеха на австралиеца последва един доста продължителен слаб период, в който дори и Валентино Роси не успя да намери успехите с Дукати. Всичко обаче започна да се променя в края на 2013 година, когато Луиджи Дал'Иня пристигна в Борго Панигале и стана генерален мениджър на Дукати в MotoGP.

В Дукати се страхуват да не загубят техническото си гуру
В Дукати се страхуват да не загубят техническото си гуру

А според отборния мениджър на тима Давиде Тардоци семките на успехите от последните години са били посадени в началото на 2015 година. Тогава Дал'Иня и неговият екип създадоха изцяло нов мотор – Desmosedici GP15, а по думите на Тардоци Desmosedici GP23 е само еволюция на мотора от преди осем години.

Шефът на Дукати: Понякога Маркес е опасен, ще се бори за титлата
Шефът на Дукати: Понякога Маркес е опасен, ще се бори за титлата

„Мисля, че след пристигането на Джиджи и създаването на новия мениджмънт в хода на 2014 година всичко се промени. Тогава започна новата история на Дукати в MotoGP с новия мотор, който развивахме всяка година. Този мотор (от 2023) не е революция, той е просто еволюция на този от 2015.

„Стигнахме до момента, в който всичките ни пилоти са конкурентни. Бяхме в беда, когато всички казваха, че само Кейси може да печели с нашия мотор. Но сега стигнахме до момент, в който всичките ни осем пилоти са силни и се борят в челото. Това ни кара да се гордеем със свършената работа“, обясни Тардоци.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички