През последните няколко години моторът на Дукати се превърна в най-силния на стартовата решетка в MotoGP. През изминалия сезон 17 от 20-те състезания в кралския клас бяха спечелени от машините на италианците, като единствено Априлия (с две) и Хонда (с една) успяха да им откраднат победи.
Ще запази ли Дукати всичките си пилоти за 2025?
Тези 17 победи бяха спечелени от шест различни пилота, а всички осем титулярни състезатели на Дукати и сателитните отбори записаха поне по един подиум в неделните надпревари. След тази доминация беше напълно очаквано Дукати да обере титлите за втора поредна година и това се случи.
Франческо Баная спечели втората си поредна пилотска титла, Дукати взе четвъртата си поредна при производителите, а Прамак триумфира в отборното класиране. Но най-важната от тези титли определено беше на Баная.
Дукати: Мартин беше по-бърз, но Пеко се справи с напрежението
През 2022 италианецът прекъсна 15-годишната суша на Дукати в пилотския шампионат, а само година по-късно той донесе и третата титла на марката от Борго Панигале. Преди него единствен Кейси Стоунър беше успявал да се пребори за короната с червения мотор през 2007 година.
Стоунър: Върнете управлението на моторите в ръцете на пилотите
След успеха на австралиеца последва един доста продължителен слаб период, в който дори и Валентино Роси не успя да намери успехите с Дукати. Всичко обаче започна да се променя в края на 2013 година, когато Луиджи Дал'Иня пристигна в Борго Панигале и стана генерален мениджър на Дукати в MotoGP.
В Дукати се страхуват да не загубят техническото си гуру
А според отборния мениджър на тима Давиде Тардоци семките на успехите от последните години са били посадени в началото на 2015 година. Тогава Дал'Иня и неговият екип създадоха изцяло нов мотор – Desmosedici GP15, а по думите на Тардоци Desmosedici GP23 е само еволюция на мотора от преди осем години.
Шефът на Дукати: Понякога Маркес е опасен, ще се бори за титлата
„Мисля, че след пристигането на Джиджи и създаването на новия мениджмънт в хода на 2014 година всичко се промени. Тогава започна новата история на Дукати в MotoGP с новия мотор, който развивахме всяка година. Този мотор (от 2023) не е революция, той е просто еволюция на този от 2015.
„Стигнахме до момента, в който всичките ни пилоти са конкурентни. Бяхме в беда, когато всички казваха, че само Кейси може да печели с нашия мотор. Но сега стигнахме до момент, в който всичките ни осем пилоти са силни и се борят в челото. Това ни кара да се гордеем със свършената работа“, обясни Тардоци.
Снимки: Gettyimages