Верстапен посочи най-слабото си състезание от 2023 година

Макс Верстапен завърши сезон 2023 във Формула 1 с цели 19 победи в 22 състезания. На фона на тези успехи нидерландецът няма голям избор от състезания, които да може да определи като своето най-слабо за годината.

Все пак в интервю за motorsport.com трикратният световен шампион бе помолен да стори именно това. Изненадващо той не избра състезанието в Сингапур, което беше единственото, което Ред Бул загуби като цяло, за своето най-слабо. Вместо това Верстапен посочи загубата си в Азербайджан като най-слабото си представяне, но обясни защо надпреварата в Баку е била толкова важно за цялостното му представяне през сезона.

Макс определи най-задоволителния си полпозишън за 2023 година
Макс определи най-задоволителния си полпозишън за 2023 година

„Най-слабото си остава Баку. Просто не бях доволен как се разви всичко. В Сингапур си изоставахме и може би допуснахме грешки при настройването на колата. За мен, по един начин, Сингапур не се случи изобщо. Не го броя“, заяви Верстапен.

В Азербайджан Верстапен беше победен от Шарл Леклер в битката за полпозишъна, след което остана за съотборника си Серхио Перес в състезанието, въпреки че води в началните етапи. Нидерландецът обаче беше губещ от излизането на колата на сигурността, която позволи на Перес да го прескочи и да запише втората си победа за сезона.

Въпреки рекордите Верстапен не стана Спортист №1 на Нидерландия за 2023 г.
Въпреки рекордите Верстапен не стана Спортист №1 на Нидерландия за 2023 г.

Това поражение обаче се оказа много важно за Верстапен, който прекара втората половина на състезание експериментирайки с настройкита на волана на своя автомобил. Именно при тези опити той е намерил нови базови настройки, които е ползвал до края на годината.

Макс: Титлата в спринтовете няма да означава нищо
Макс: Титлата в спринтовете няма да означава нищо

„Може би не беше най-добрият стинт в живота ми, но тогава изпробвах много различни неща с настройките от волана – разпределение на спирачното усилия, диференциала, двигателното спиране и други.

„Освен това тогава колата все още беше нова, а и бяхме на улична писта с много 90-градусови завои, където и без това се иска по-специфично поведение от колата. Затова бях толкова непостоянен в целия стинт, но неговият край беше много силен, въпреки износените гуми.

„След състезанието си казах, че не съм го спечелил, но съм научил много за следващите надпревари“, обясни Верстапен.

Само един пилот успя да изпревари Верстапен през 2023
Само един пилот успя да изпревари Верстапен през 2023

Още в следващото състезание в Маями нидерландецът стартира своята рекордна серия от 10 поредни победи, която приключи със загубата му в Сингапур.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички