Отборът на Ред Бул регистрира един от най-доминантните сезони в цялата история на Формула 1 през 2023 година, след като спечели 21 победа в 22 състезания. Единственото поражение на „биковете“ беше в Сингапур, където триумфът бе за Карлос Сайнц и Ферари.
В хода на целия сезон 2023 съперниците на Ред Бул се опитваха да разберат от къде точно е дошло предимството на RB19, което позволи на Макс Верстапен с лекота да спечели третата си поредна световна титла. Според шефа на „биковете“ Кристиан Хорнър голямото предимство на Ред Бул през изминалия сезон се дължи на факта, че през зимата дизайнерите на тима са свалили 20 килограма от теглото на автомобила.
Верстапен разкри една слабост, която иска Ред Бул да реши за 2024 година
„Това, което не трябва да забравяте е фактът, че в RB19 имаше много компоненти, които дойдоха от RB18: скоростната кутия, голяма част от окачването и половината шаси. Най-значимото нещо, което коригирахме беше теглото.
„Ние започнахме късно работата си за новите правила през 2021 заради битката за титлата тогава. Поради тази причина през миналата година колата ни беше доста тежка. Но преди тази година ние успяхме да свалим 20 килограма и да изчистим още от недостатъците.
„Но имаше много части, които бяха запазени. В случая на Макс има компоненти, които спечелиха 19 състезания тази година и 15 миналата, общо 34 за две години“, обясни Хорнър.
„Свалихме по малко навсякъде. Нямаше една конкретна част, която да олекотим, просто прогресирахме навсякъде. Това беше най-голямата разлика между колите ни през 2022 и 2023“, добави още британецът.
Как Хорнър черпи вдъхновение от Лауда при ръководенето на Ред Бул
Той също така коментира и състезанието в Сингапур, което лиши Ред Бул от първия в историята на Формула 1 перфектен сезон.
Защо от Ред Бул смятат RB19 за провал?
„Това състезание ни върна в реалността. Твърде често правехме победите да изглеждат лесни. Това състезание ни напомни, че разликите са малки и не можем да си позволим да се отпускаме. Имахме проблем с настройките, които просто не работеха, особено в квалификацията.
„В състезанието темпото ни се подобри. Но ако преди уикенда знаехме това, което знаехме след него, нещата щяха да са различни“, заяви Хорнър.
Снимки: Gettyimages