Бонусите направиха Макс №1 по пари във Формула 1

Трикратният световен шампион Макс Верстапен е заработил най-много пари за сезон 2023 във Формула 1, като става въпрос за приходите на пилотите от заплати и бонуси, които отборите им изплащат за постигнатите успехи в кампанията - за победи, точки и световната титла.

Списание Forbes подреди пилотите във Формула 1 по заплата и допълнителни заплащания, базирани на представянето им.

Доктор Марко е категоричен: Верстапен и Хамилтън няма как да са в един отбор
Доктор Марко е категоричен: Верстапен и Хамилтън няма как да са в един отбор

Макс е изкарал 70 милиона долара тази година, според информацията на изданието, като 45 милиона долара е заплатата му, а останалите 25 милиона са бонуси за рекордните му 19 победи и третата поредна световна титла. Сезон 2024 пък ще е първият от удълженият му договор с Ред Бул, което означава по-висока заплата за Верстапен от догодина.

Рикардо може да се върне в Ред Бул след началото на сезона?
Рикардо може да се върне в Ред Бул след началото на сезона?

Люис Хамилтън остава №1 по основна заплата във Формула 1 - 55 милиона долара в Мерцедес, но той не е получил премии  за победи и титлата, тъй като 7-кратният световен шампион записа втори пореден сезон без нито едно спечелено състезание.

Колко пари ще спечели Ред Бул за титлата във Формула 1?
Колко пари ще спечели Ред Бул за титлата във Формула 1?

Топ 3 допълва Фернандо Алонсо с 34 милиона долара, като 24 милиона от тях са заплатата му в Астън Мартин, а останалите 10 - бонуси за успехите му тази година, сред които изпъква спечелването на 8 подиума през сезона.

Логан Сарджънт остава пилот на Уилямс
Логан Сарджънт остава пилот на Уилямс

Другият пилот на Ред Бул Серхио Перес се класира 4-и с 26 милиона долара, като 10 милиона са заплатата му, а останалите 16 -  премии, включително и за двете му победи в началото на сезона.

Във Ферари започнаха преговори с двамата пилоти
Във Ферари започнаха преговори с двамата пилоти

Следват Шарл Леклер с 19 милиона долара (14+5 милиона бонуса) и Ландо Норис с 15 милиона, от които само 5 милиона са заплата. При Перес и Норис се наблюдава схемата за по-ниска основна заплата и по-големи премии и бонуси - това години се практикуваше в Ред Бул по времето на Себастиан Фетел и Марк Уебър.

Голям спонсор напусна Мерцедес заради Макларън
Голям спонсор напусна Мерцедес заради Макларън

Място в топ 10 намират още Карлос Сайнц, Ферари (8+6 милиона), Джордж Ръсел, Мерцедес (4+5 милиона), Пиер Гасли (5 плюс 3 милиона долара) и Оскар Пиастри (Макларън), също с 8 милиона долара, където заплатата е 3 милиона долара.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички