Вчера феновете на Формула 1 видяха един изнервен и припрян Макс Верстапен при опитите на световния шампион да се върне на пистата след инцидентите на Карлос Сайнц и Нико Розберг.
Макс отстъпи в първата свободна тренировка колата си на световния шампион във Формула Е Джейк Денис, а втората сесия се оказа почти загубена заради двете катастрофи и голяма част от пилотите на успяха да изпълнят програмите си. Макс направи няколко рисковани изпреварвания в алеята пред боксовете и се оплака от по-бавните си колеги, но извади късмет, че никой не го удари при напъните му да мине по-напред.
Верстапен обясни защо изпреварваше в алеята пред боксовете
Верстапен завъртя вчера 17 обиколки и съотборникът му Серхио Перес се оказа по-бърз от него в първия сектор, когато двамата караха с меките сликове. Точно тук би трябвало да търсим и причината за фрустрацията на Макс, който вчера губеше време в този първи сектор, който пилотите минават средно за 17 секунди и половина.
Верстапен не смята да отпуска газта в Абу Даби
„Макс губи много време в първия завой, тъй като няма достатъчно сцепление отпред – обясни доктор Марко пред Motorsport Magazine. – Но картината не изглежда толкова зле. В сектор 3 Макс няма проблеми, а в първия Перес е с 0,2 секунди по-бърз. Точно там се крие проблемът на Макс.”
Леклер излезе начело в разкъсаната втора тренировка в Абу Даби
Световният шампион пък се оплака по радиото, че в третия сектор колата му подскача като кенгуру по бордюрите на 90-градусовите завои в края на обиколката.
Макларън удължи договора си с Мерцедес
Според доктор Марко, най-големият съперник на пилотите на Ред Бул и този уикенд ще е Шарл Леклер, както в квалификацията, така и в състезанието.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Gettyimages