Тото Волф: Това не е черно петно за спорта, говорим за една ш*бана шахта

Един от най-дългоочакваните уикенди в модерната история на Формула 1, този за Гран При на Лас Вегас, започна меко казано катастрофално, след като първата тренировка продължи само 9 минути.

Пълен фалстарт на Гран При на Лас Вегас, първата тренировка продължи само 9 минути
Пълен фалстарт на Гран При на Лас Вегас, първата тренировка продължи само 9 минути

Причината подготвителната сесия практически да не се проведе бе изкочилата шахта на дългата права на The Strip. Тя бе ударена първо от Естебан Окон, с по-късно и от Карлос Сайнц, като колите и на двамата пострадаха сериозно.

ФИА потвърди защо първата тренировка продължи само 9 минути
ФИА потвърди защо първата тренировка продължи само 9 минути

От Ферари вече потвърдиха, че Сайнц няма да кара във втората тренировка, която се очаква да започна около 2:00 часа местно (12:00 българско) време. От Алпин пък сменят шасито на Окон и се надяват да получат разрешение от ФИА да използват две шасита в рамките на един състезателен ден поради форс мажорни обстоятелства.

Стартът на втората тренировка във Вегас ще бъде забавен
Стартът на втората тренировка във Вегас ще бъде забавен

Естествено това развитие на събитията носи доста негативна реклама на Формула 1. Шефът на Мерцедес Тото Волф обаче не е на това мнение и напомни, че такива нещата са се случвали и в миналото на други писти.

През 2019 първата тренировка в Азербайджан отново бе прекъсната след проблем с една от шахтите, през 2017 Ромен Грожан имаше тежка катастрофа в Малайзия, след като една шахта на „Сепанг“ се отмести. Преди това през 2010 в Монако имаше подобен случай в състезанието, както и в Китай през 2005.

Именно заради всички тези предишни инциденти Волф смята, че този инцидент бързо ще бъде забравен и няма да остави черно петно върху спорта.

„Това не е черно петно, нищо не е – каза Волф по време на официалната пресконференция на представителите на отборите в Лас Вегас – Четвъртък вечер е и пропускаме свободна тренировка. Те ще огледат всички шахти и утре никой няма да говори за тях.

„Това е напълно нелепо. Как може да говорите така за събитие, което поставя нови стандарти? Говорим за една ш*бана шахта, която се е изместила. И преди се е случвало. Това е нищо“, бе отговорът на австриеца, след като бе прекъснат от репортер, който не бе съгласен с него.

„Отдайте заслуженото на хората, които са подготвили всичко за това състезание и направиха спорта по-голяма от всякога. Либърти свършиха страхотна работа и няма смисъл да мрънкаме, само защото една шахта се размести в първата тренировка.

„Колата е счупена, което е жалко. За Карлос можеше да е много опасно, така че ФИА и всички представители на пистата трябва да анализират случилото се и да направят така, че то да не се повтаря. Но да говорим, че това е черно петно за спорта в четвъртък вечер? В Европа така или иначе никой не гледа по това време. Стига...“, добави още Волф.

Сходно мнение сподели и шефът на Уилямс Джеймс Ваулс, който призова феновете и медиите да дават оценки едва след финала на състезанието.

„Съдете ни след развяването на карирания флаг в събота, вместо след случилото се в първите минути на първата тренировка“, бе коментарът на британеца.

Ръководителят на Ферари Фредерик Васьор, който по-рано беше бесен заради случилото се със Сайнц, също заяви, че остава на мнение, че цялото събитие в Лас Вегас е „мега“.

Бесният Васьор потвърди, че Сайнц няма да кара във втората тренировка
Бесният Васьор потвърди, че Сайнц няма да кара във втората тренировка

„Наистина бях убеден преди първата тренировка, че това събитие е мега за Формула 1 и все още съм на това мнение. Ние трябва да продължим в тази посока с шоуто и развлеченията“, каза французинът.

Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички