Колко по-различен ще е болидът на Ред Бул за сезон 2024 във Формула 1 спрямо доминиращия RB19 от този сезон? От тима на световните шампиони засега се задоволят с обясненията, че RB20 ще е еволюция на RB19, но без да дават повече информация за практическите решения, използвани по колата.
Но според вестник La Gazzetta dello Sport, основната разлика между RB19 и RB20 ще е свързана основно с това как колата “генерира аеродинамично притискане и след това го разпределя”, като става въпрос за екстремни промени по пода на колата и тунелите на Вентури, които осигуряват груанд ефекта.
Хорнър: Ще е много трудно новата ни кола да е по-добра от RB19
Според непотвърдена информация, RB20 ще представлява “екстремна интерпретация” на концепцията, заложена в RB19, който тази година се отличава с отлична работа с гумите, много ефективна DRS система и сравнително трудно настройване, особено в уикендите, когато има спринтово състезание и само една свободна тренировка.
Хорнър прогнозира събиране на колоната в близките години
Също така, и RB19 има слабости - силните ветрове по време на петъчната квалификация за Гран При на Сао Пауло са се отразили зле на колата и Макс Верстапен и Серхио Перес са обяснили на инженерите, че RB19 губи скорост и се усеща “небалансиран”. Пилотите дори сравнили поведението на колата с това на болид с повреда в окачването.
Доктор Марко се е разбрал с шефа си в Ред Бул?
Това наложило спешна среща, макар и виртуална с Ейдриън Нюи, който по това време участваше в “24 часа на Дейтона”, но за класически автомобили и дизайнерът уверил екипът, че тази слабост няма да се проявява при RB20.
Нюи за 25-ата си титла: Тази беше най-лесната!
Кристиан Хорнър постоянно се оплаква и напомня, че Ред Бул разполагат с ограничение на времето за работа във въздушния тунел, но това е санкция заради нарушението на тавана на бюджетите от тима за сезон 2021, когато Макс Верстапен спечели първата си световна титла.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Imago