Драмата с това кой ще наследи Марк Маркес в отбора на Хонда в MotoGP продължава да търпи обрат след обрат с всеки изминал ден.
В началото на уикенда за Гран При на Малайзия шефът на японския тим Алберто Пудж заяви пред медиите, че има трима основни кандидати за позицията на Маркес – Фабио Ди Джанантонио, Пол Еспаргаро и Лука Марини. По-късно Еспаргаро и Марини казаха, че нямат интерес, което постави Ди Джанантонио да полпозишъна за мястото на Маркес.
Кой ще смени Маркес в Хонда?
Вчера обаче изглежда е имало допълнителни разговори между агентите на Марини и японските шефове на Хонда, които са пътували да Малайзия, и сега италианецът отново е водещ кандидат за втория заводски мотор догодина. Инфомарцията за този развой на събитията е на motorsport.com, но нито Марини, нито от VR46 Дукати, нито от Хонда са потвърдили.
Марини обаче не отрече, че преминаване в Хонда би го изкушило, тъй като все пак мечтата му е да кара за заводски отбор и да води развитието на даден мотор. В момента във VR46 италианецът, който е полубрат на Валентино Роси кара едногодишен мотоциклет на Дукати и реално не се занимава с никакво развитие на машината, а само я кара.
„Да, сега имам най-добрия мотор, но да отида в заводски отбор и да развивам собствен мотор, да говоря с инженерите и да следваме моята посока е нещо съвсем различно. Знам, че сега разполагам с фантастичен пакет, отборът работи много добре и Дукати е фантастичен мотор, който се представя добре във всякакви условия и във всички ситуации.
„Но като пилот аз имам мечти, които искам да постигна и да работя със заводски отбор ще е нещо фантастично, поне според мен. Но това трябва да е с точно проект в точната ситуация. Проблемът днес е, че имаме само пет дни за предсезонни тестове, в които не можеш да свършиш нищо.
„Целта ми е да стигна до заводски отбор и да развивам мотор, но е важно това да дойде правилната възможност. Да направиш само един сезон в един отбор може да е много рисково. Дукати е страшен мотор, който ти позволява да си много бърз. Но трябва да кажа, че да развия мотор по моя вкус ще е много приятно“, бе коментарът на Марини по-рано в уикенда на „Сепанг“.
Маркес: Няма смисъл Хонда да се цели в топ пилот с този мотор
Шефът на отбор на VR46 Дукати Учио Салучи също коментира слуховете около Марини, чийто договор с отбора е до края на следващия сезон.
„Бих предпочел той да остане, но ще се радвам и да си тръгне, защото това е цела на академията (на Валентино Роси) – да помага на младите пилоти да достигат до официалните отбори“, бе краткият коментар на един от най-близките хора на Роси.
По информация на motorsport.com, ако Марини напусне VR46 Дукати то неговото място ще бъде заето от пилота от Moto2 Фермин Алдегер. Испанецът бе свързван с мястото на Маркес в Хонда, но тези слухове, които се появиха в испанските медии между стартовете в Тайланд и Малайзия, бързо бяха оправдани от Хонда.
Едно преминаване на Марини в Хонда ще възроди връзката между Роси и японския производител. Доктора направи своя дебют и спечели първите си три титли в кралския клас именно с Хонда, преди изненадващо да премине в Ямаха в края на 2003 година.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Gettyimages