Бившият пилот във Формула 1 Тимо Глок, който в момента се изявява като експертен коментатор за Sky Germany, коментира представянето на Ферари през последните два сезон и невъзможността на Скудерията да се възползва от предимството, което имаше в началото на 2022 година.
При въвеждането на новите аеродинамични прави F1-75 бе маркерът, по който всички отбори се мереха. Шарл Леклер спечели два (Бахрейн и Австралия) от първите три старта за сезон 2022 и завърши втори в други (Саудитска Арабия). След тези три състезания монегаскът имаше аванс от 25 точки пред втория Джордж Ръсел, а Макс Верстапен бе на 46 пункта зад пилота на Ферари след една победа и две отпадания.
Впоследствие обаче нидерландецът и Ред Бул взеха инциативата не само в конкретния шампионат, а и във Формула 1 като цяло. Верстапен записа общо 15 победи и 454 точки през миналата година, все рекорди, които той вече подобри през сезон 2023.
Един рекорд, който Верстапен няма да може да подобри през 2023 година
В същото време след тези две победи в три старта в началото на 2022 година Ферари има само още три успеха – два през миналия сезон (Карлос Сайнц във Великобритания и Леклер в Австрия) и един през този (Сайнц в Сингапур). Този триумф на испанеца на „Марина Бей“ е и единственото поражение на Ред Бул през 2023 година.
Основните причини за невъзможността на Ферари да се включи активно в битките за двете титли са множеството стратегически грешки и повреди, които често афектират състезанията на Леклер и Сайнц. Така сушата на Скудерията продължава да става все по-дълга, като за последно пилот на Ферари триумфира с титлата през 2007 година, когато шампион стана Кими Райконен. Годината по-късно дойде и последният триумф на „черните кончета“ в конструкторския шампионат.
Според Глок за отбор като Ферари допускането на такива грешки, включително и неточностите на техните пилоти, са недопустими, ако отборът иска да се бори за титлата.
Васьор защити Леклер след катастрофата в загряващата обиколка
„В Бразилия (миналата седмица), Леклер отново бе в центъра на вниманието защото дори не успя да стартира заради проблем с хидравликата и последвалата катастрофа. Това просто не може да се случва с топ отбор.
„Ако ги сравним с Ред Бул, които нямат такива технически проблеми и точно това се е объркало във Ферари. Ако те не объркат стратегията ще има или повреда, или грешка на пилотите им.
„Това наистина коства на Ферари, защото на някои писти те имат скоростта да се борят, но са непостоянни. Макс се представя на топ ниво, поставя рекорд след рекорд и винаги дава стратегическа свобода на Ред Бул, защото може да удължи живота на гумите.
„Останалите се озовават в много трудна позиция и Ферари трябва да започне да се представя на по-високо ниво и да разбере как да подобри колата за следващия сезон“, заяви Глок.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Gettyimages