През последните години уикендът за Гран При на САЩ се радваше на огромен интерес от страна на феновете, като и през 2021, и през 2022 над 400 000 преминаха през портите на „Пистата на Америките“ в хода на състезателния уикенд. Очакванията на организаторите на надпреварата край Остин бяха наличието на спринт през тази година да доведе до още по-голямо търсене на билети за уикенда.
Изпълнителният директор на тексаското трасе Боби Епстейн обаче разкри пред медиите по време на уикенда, че спринтът не е помогнал за продажбата на билети. Той също така подчерта, че доминацията на Макс Верстапен и Ред Бул от началото на годината не се е отразила негативно на интереса към състезанието.
„Не помогна – заяви Епстейн за спринта. – Това е изненада. Ще трябва да разберем до каква степен хората идват тук заради самото събитие (включително всички концерти) и колко идват заради спорта.
„Мисля, че все още не е ясно дали феновете приемат спринтовете или те си остават спорни. Има хора, които са твърдо против, но има и такива, които ги подкрепят, а на трети им харесва сегашната формула. За момента това все още е експеримент“, каза още Епстейн.
„Но защо в неделя сме толкова силни? Ако факторът Макс влияе на посещаемостта аз бих казал, че той издържа теста, но все още трябва да видим за събота. Тази година в събота очакваме по-ниска посещаемост спрямо миналата, въпреки спринта“, отговори той, когато бе попитан за ефекта на доминацията на Верстапен.
Относно възможността „Пистата на Америките“ и догодина да домакинства на спринтово състезание той каза: „Ще работим с Формула 1 и ще ги оставим те да решат кое ще е най-доброто. За нас няма проблем спринтовете да се менят всяка година“.
И през 2024 календарът на Формула 1 ще включва общо шест спринта в рамките на 24-те състезателни уикенда. През този сезон спринтове до момента имаше в Азербайджан, Австрия, Белгия и Катар и остават тези в САЩ и Бразилия.
Снимки: Gettyimages