В Мерцедес вярват, че екипът най-после е намерил правилните настройки за проблематичния W14 за сезон 2023 във Формула 1, като вчера в квалификацията в Катар двамата пилоти на тима завършиха втори и трети.
При завръщането на колите с граунд ефект в световния шампионат за началото на миналия сезон, в Мерцедес, както и в другите тимове, заложиха на максимално свален до пистата под на автомобила, за да се постигне максимално аеродинамично притискане. Но W13 се оказа, че страда от сериозно подскачане и загуба на притискането, което означаваше по-ниска скорост, по-голям клирънс и по-ниско притискане.
Ръсел: Беше сложно за всички
За сезон 2023 W14 беше разработен с идеята да работи с по-висок клирънс, но „смъкването” на колата за различните писти доведе до непостоянно представяне. А Люис Хамилтън и Джордж Ръсел започваха трудно състезателните уикенди, за да открият инженерите още скорост и стабилност в хода на свободните тренировки, квалификациите и състезанията.
Верстапен: Страхотен старт на уикенда
В хода на сезона се появиха подобрения в представянето, постигнати основно благодарение на работата на симулатора на третия пилот на тима Мик Шумахер, а сроковете за подобряване представянето на колата в хода на уикендите ставаха все по-къси.
Верстапен спечели полпозишъна в Катар, разочарование за дуото на Макларън
„В последните пет състезания успяхме да постигнем сходни настройки – обясни снощи Ръсел. – Вече знаем какво е необходимо, за да извлечем максимума от представянето на колата, това ни осигурява по-постоянно представяне. И също така развитието на W14 ни дава добра посока за догодина.”
Хамилтън: Не съм доволен, средна работа
Снимки: Gettyimages