При дебюта на Гран При на Катар във Формула 1 преди близо две години една от водещите теми в хода на целия уикенд бе свързана с агресивните бордюри на пистата „Лусайл“. Тогава тяхното прекомерно използване от пилотите доведе до спукване на гуми и поражения по шаситата.
Шарл Леклер трябваше да смени шасито си след квалификацията, а в състезанието Валтери Ботас, Никола Латифи и Джордж Ръсел спускаха предни леви гуми, което бе доказано, че е заради бордюрите. Преди завръщането на Формула 1 в Катар този уикенд цялата писта бе преасфалтирана, а бордюрите бяха подменение.
Пирели: Пистата в Катар е с напълно нов асфалт
Пилотът на Алфа Таури Юки Цунода прогнозира, че новите бордюри ще създадат много главоболия за пилотите този уикенд, тъй като са доста агресивни. Японецът ги определи като „унищожители на подове“, тъй като по неговите думи те не са подходящи за сегашната генерация автомобили.
„Изглежда, че те са преминали към агресивните бордюри. Тук имаше много дискусии за границите на пистата, но сега бордюрите са още по-гадни, защото щом преминеш отвъд бялата линия ще имаш реално наказание. Изглежда ще има голям риск от поражения.
„Проблемът е когато прекосиш бордюра. Карането по самия бордюр няма да е проблем, но щом го прескочиш ще е все едно се пързаляш по рампа. Въобще няма да е гладко, особено с високата скорост тук и това колко ниско са колите. Мисля, че дори една грешка ще струва много скъпо.
„Опитах пистата в симулатира във вторник и още същия ден имахме индикации, че ще е много агресивно. Всички инженери са много притеснени“, заяви Цунода.
Снимки: Gettyimages