По-рано тази седмица организаторите на световния шампионат по мотоциклетизъм на писта в клас MotoGP публикуваха календара за сезон 2024. Той ще включва рекордните 22 състезателни уикенда в 18 страни от 10 март до 17 ноември.
Според световния шампион за 2021 година Фабио Куартараро тези 22 кръга за лимитът за пилотите в кралския клас. По думите на френския пилот на Ямаха това се дължи на няколко фактора, сред които и по-големият стрес върху пилоти в хода на уикендите заради въведените в началото на годината спринтове, както и физическото натоварване.
MotoGP обяви рекорден календар с 22 кръга за 2024 година
„Лично аз мисля, че това е лимитът. Определено е лимитът. Но проблемът не е, че имаме 22 състезания, а и 22 спринта. Ментално и физически уикендът е много по-различен. Виждате колко много контузии имаме тази година. Още от петък сутринта трябва да караме на лимита.
„Миналата година можехме да си позволим да караме спокойно в първата тренировка, след което да имаме тайм атака във втората преди да атакува същински в третата. Сега, с този нов график, сме на лимита през цялото време.
„А за мен това е проблемът. Разбира се мисля, че повече от 22 състезания е невъзможно, защото това не е Формула 1. Тук физическите изисквания са по-различни, а това е много важно“, каза Куартараро пред медиите в Япония вчера.
Сходно мнение сподели и Марк Маркес, който вярва, че големият брой контузии през тази година се дължи на по-голямата бройка на стартове. От началото на сезона все още няма нито едно състезание, независимо дали става дума за спринт или неделна надпревара, в която всички титулярни пилоти да са застанали заедно на стартовата решетка.
Марк Маркес има яснота за бъдещето си в MotoGP
„Напълно съм съгласен с Фабио. В крайна сметка 22 състезания вече са много. На нас ни плащат за тях, но е истина, че не са 22 състезания, а 44, защото има 44 старта. Да, на спринтовете не им се вика състезания, но са си истински състезания.
„Ако погледнете количеството контузии ще видите, че те са много. А повечето от тях идват в първите обиколки на спринтовете или състезанията, когато пилотите поемат повече рискове. С новия график това са много състезания, със стария беше приемливо.
„Но ние трябва да свикнем с този график, но и както Фабио каза той ни изцежда много физически. Ако си изморен губиш концентрация, а със загубата на концентрация рисковете от падане стават по-големи. Трябва да се справим с всички тези неща“, каза Маркес.
Неговият сънародник Алейш Еспаргаро има един по-различен проблем с графика за следващата година. Пилотът на Априлия няма чак такъв проблем с количеството състезания, но не харесва късата лятна пауза, която ще бъде само три седмици.
„Календарът е на Dorna. Ако не ми харесва мога да реша да си седя вкъщи или да работя нещо друго. Трябва да се състезавам. Разбира се, бих предпочел да има по-малко състезания, това е сигурно. Бих предпочел да няма спринтове, но ако има 22 уикенд ще участваме в 22.
„Единственото, което не харесвам е, че ни обещаха да има пауза от 4-5 седмици в средата на сезона. Не за да отидем да се веселим на Ибиса, а защото уикендите сега са много изискващи и има много контузии.
„Помним какво стана с брат ми (Пол, който се контузи тежко в Португалия), ако сезонът бъде разделен на две с по-дълга почивка в средата за възстановяване и време със семейството това ще ни помогне и психически. Стресът сега е наистина много голям. Сега е важно за безопаснотта ни да можем да се откъснем малко от състезанията. А три седмици не са достатъчни, за мен това е нищо, така че ще е трудно“, заяви Еспаргаро.
Снимки: Gettyimages