Ейдриън Нюи е най-успешният дизайнер на автомобили в историята на Формула 1, като негови болиди са печелили състезания и титли за Уилямс, Макларън и Ред Бул, където той работи от 2006 година насам. От време на време Нюи си позволява да повдигне завесата на ежедневието при създаването на автомобили за Формула 1, както и относно интереса на другите отбори към него, който никога не е липсвал, но огромната част от опитите той да бъде привлечен са завършвали неуспешно.
Все пак, в началото на века старият приятел на Ейдриън Боби Рейхъл загуби поста си начело на Ягуар защото не успя да привлече Нюи, а самият британец потвърди, че на три пъти е отказал на Ферари да отиде да работи в Маранело. И разказа някои страхотни истории от близкото минало на световния шампионат.
Зак Браун вечеря с Ейдриън Нюи, даде му шапка на Макларън
Но точно тук се крие и признанието на Нюи, който обясни, че има „емоционални съжаления” за някои от своите решения, тъй като се е разминал с възможността да работи с двама от най-големите шампиони в историята на спорта: Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън.
Ферари се опитва да привлече дясната ръка на Нюи
Ейдриън Нюи: Обратното броене към пенсионирането ми започна
„Ферари се свързаха с мен още по времето, когато работех в Индикар – обясни Нюи в подкаста Beyond The Grid. – Но да речем, че това не се брои, след това ме потърсиха отново през 1993 и 2014 година. Офертата от 1993 година беше много изкушаваща. Ходих на среща с тях, Жан Тод точно беше дошъл на работа във Ферари. Помня, че говорихме за това дали трябва или не да привлече Михаел Шумахер. Попита ме: „Мислиш ли, че това е добра идея?”
През 90-те години Нюи е отказал на Скудерията основно заради провала на предишния му брак, породен от това, че е трябвало да разделя времето си между Англия и Щатите, където работи за Марч в Индикар. И тогава не иска това да продължи, като замени Щатите с Италия. И Нюи потвърди, че не е обмислял варианта, който успя да договори Джон Барнард с Ферари – на практика са пренесе част от дизайнерския офис у дома си, за да не напуска Англия.
Перес-старши: Тимът на Ред Бул е изграден около Верстапен
Нюи разказа и за 2014, като призна, че контактът му с Ферари тогава е бил провокиран от проблемите с двигателите на Рено, които бяха основната слабост на Ред Бул в началото на новата турбо ера.
От Хонда обещаха по-добър мотор на Ред Бул за догодина
„Разговорите ми с Ферари през 2014 се дължаха основно на това, че бях ядосан – обясни Нюи. – Не исках да напускам, но бяхме в ситуация, в която от Рено получихме задвижваща система, която не беше конкурентна. Това стана в първия сезон по новите правила, добре, всеки прави грешки. Тогава заедно с Кристиан Хорнър и доктор Хелмут Марко отидохме на среща с Карлос Гон (бившият главен изпълнителен директор на Рено), за да го притиснем да увеличи бюджета на програмата им за Формула 1. Гон ни отвърна: „Формула 1 не ме интересува. Участвам във Формула 1 само защото от маркетинга ми казват, че трябва да участвам.”
Хамилтън лично ще инспектира работата по W15
И накрая, Нюи се върна на „емоционалните съжаления”, свързани с пилотите, с които не е успял да работи.
Алонсо продава Макларън на 5 километра за 3 милиона долара
„Емоционално, в определена степен, съжалявам – потвърди дизайнерът. – Например, че не съм работил с Фернандо и Люис, щеше да е страхотно. Но така и не се случи. Понякога обстоятелствата не го позволяват, случва се.”
Снимки: Gettyimages