Макс Верстапен с лекота оглави класирането в края и на двете петъчни тренировки преди Гран При на Япония. В първата серия неговият аванс бе малко над 0.6 секунди, а във втората той бе стопен наполовина.
Въпреки това си предимство днес световният шампион заяви пред медиите, че има едно притеснения за неделното състезание на „Сузука“. То е свързано с износването на гумите, което на японското трасе традиционно е сред най-високите в календара. Причината за това са множеството бързи завои, особено в първия сектор, и абразивната настилка.
Верстапен над всички и във втората тренировка на "Сузука"
„Още от първата обиколка получих добро усещане и колата беше приятна за пилотиране. Бяхме силни и в късите, и в дългите серии днес. Износването на гумите е високо на тази писта, което може да е проблем в състезанието, но за сега уикендът се развива добре.
„Зад мен разликите са много малки. Между Ферари и Макларън няма почти нищо, но ние трябва да гледаме себе си. Трябва да оптимизираме представянето си и ако успеем ще можем да се борим за полпозишъна и победата“, каза Верстапен пред медиите в Япония.
С представянето си днес той затвърди мнението, че спада във формата на Ред Бул в Сингапур миналата седмица не беше заради новата техническа директива на ФИА, а заради характеристиките на „Марина Бей“. Там „биковете“ загубиха много притискане, защото трябваше да настроят колите си по-високо от нормалното, докато за техните съперници нямаше толкова голяма разлика, тъй като те традиционно кара с по-вдигнати коли.
Снимки: Gettyimages