Според симулациите на отборите във Формула 1, обиколките на „Марина Бей” този уикенд ще са с около 10 секунди по-бързи отколкото досега. Основната причина за това е заместването на четири бавни завоя – от 16 до 19 включително с права.
Това е най-голямата промяна на трасето в Сингапур от премахването на бавния шикан „Сингапур Слинг”, а правата ще замества бавните завои поне още 3 сезона, тъй като ремонтът, който засяга тази част от трасето трябва да приключи по план през 2026 година.
Два от изрязаните тази година завои са много известни - №17 е мястото, където катастрофира Нелсон Пикет-младши в първата Гран При на Сингапур и това постави началото на „Крашгейт”. А на бавния завой №18 много често стават катастрофи.
Ще вали ли този уикенд в Сингапур?
Промените по трасето в Сингапур бяха обявени преди 11 месеца, така че отборите имаха достатъчно време, за да работят пилотите на симулатора с новата версия на пистата.
Легенда на Ферари: Алонсо не е толкова добър
Мерцедес и Хаас прогнозираха, че в сравнение с 2022 година обиколките в Сингапур ще са 10 секунди по-бързи, т.е. пилотите ще слязат под 1:40 минути в квалификацията. Миналата година Шарл Леклер спечели полпозишъна в Сингапур с време 1:49.412 минути.
Доктор Марко: Леклер и Ферари са заплаха за нас в Сингапур
Премахването на четирите бавни завоя ще намали натоварването върху гумите, които досега обикновено започваха да прегряват в края на последния сектор, но сега на пилотите ще им е по-лесно да ги държат в оптималния им работен прозорец.
Може ли Алонсо да спечели в Сингапур?
Също така, заради липсата на тези 4 завоя, намаляват и превключването на предавките, а оттам и натоварването върху скоростните кутии.
Само Хамилтън ли може да спре Верстапен?
И накрая, скъсяването на обиколките позволи увеличаването на броя им до 62, за да се покрие минималната състезателна дистанция от 305 километра, като пилотите прогнозираха, че Гран При на Сингапур няма да е толкова физически натоварващо състезание както досега.
Снимки: Gettyimages