2023 е вторият пореден сезон във Формула 1 за Мерцедес, в който бившите световни шампиони не разполагат с достатъчно добър автомобил, за да се борят за победите с Ред Бул. Още в началото на кампанията стана ясно, че новият W14 също е със сбъркана концепция и пилотите трябва да карат с по-голям клирънс, което отнема от сцеплението и представянето на автомобила на пистата.
В същото време в Ред Бул вече започна работата по колата за догодина RB20, а Астън Мартин показа, че през зимата може да се направи сериозен скок напред в развитието, като Макларън пък демонстрира това в хода на сезона.
“Трябва да направим стъпка напред като тези на Астън Мартин и Макларън - обясни шефът на Мерцедес Тото Волф. - Тук не става въпрос за сме с две десети по-бързи, а да скочим с половин секунда на обиколка напред, това ще ни върне в играта за победите. Мисля, че това е възможно.”
Верстапен обяви, че не се вълнува от рекорди
Също така, Волф потвърди, че W15 ще е с доста по-различен дизайн от предшествениците си, но допълни, че тимът все още няма всички отговори, които са му необходими, за да създаде най-добрата кола във Формула 1.
Може ли Алонсо да спечели в Сингапур?
“Мисля, че имаме няколко посоки пред нас - допълни австриецът. - Ако знаехме какво точно ни трябва, тогава щеше да ни е по-лесно, но в момента нашата кола е много непредвидима и няма достатъчно сцепление. Така че, трябва да се справяме с доста неща. Проблемът не е един, просто трябва да променим много компоненти и елементи, които след това да работят добре заедно и ще минем напред.”
Доктор Марко: Леклер и Ферари са заплаха за нас в Сингапур
Снимки: Imago