Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър обясни, че Макс Верстапен е използвал „слабостите” на Карлос Сайнц, за да излезе начело в Гран При на Италия на „Монца” в неделя, което му отвори пътя към победата.
Сайнц стартира от полпозишън и беше начело в първите 14 обиколки на състезанието, но в началото на 15 обиколка допусна грешка на спирането за първия шикан, това позволи на Верстапен да го атакува, двамата се изравниха при минаването през „Курва Гранде” и на спирането за следващия шикан „Роджа” Макс вече беше заел вътрешната траектория и изпревари Карлос.
Основното предимство на Ферари на „Монца” беше високата максимална скорост на правите плюс опитите на Сайнц да не осигури изтегляне за Верстапен на стартфиналната права.
Верстапен: В Сингапур няма да ни е толкова лесно
„Макс караше на пълна газ, натискахме много сериозно, а Сайнц също се бореше много здраво и се получи страхотна битка – обясни Хорнър. – Макс действа много умно в тази ситуация и той се опитваше да използва слабостите на Карлос, да го накара да използва повече гумите си. Видяхте, че Макс поне на два пъти беше близо до Карлос в първия шикан, но най-накрая направи това, което искаше.”
Сайнц-старши: Карлос даде важен сигнал на Ферари
След финала Сайнц потвърди тезата на Хорнър като обясни, че за да поддържа високото темпо в първите обиколки на състезанието е натоварил много сериозно гумите си, особено задните. Към 10 обиколка Верстапен вече информираше по радиото бокса на Ред Бул, че колата на Сайнц пред него започва да се пързаля по завоите заради проблеми с гумите.
Леклер: Битката със Сайнц беше на ръба
„Сайнц беше много, много бърз на правите и мисля, че Макс имаше възможност да види какво става с гумите на Карлос. Това беше част от нашата стратегия, колата на Макс беше настроена така, че да работи по-добре с гумите при по-високите температури”, допълни Хорнър.
Снимки: Gettyimages