Спекулациите за бъдещето на Серхио Перес в Ред Бул се оказват толкова сериозни, че шефът на тима Кристиан Хорнър отново се видя принуден да потвърди, че мексиканецът остава в отбора и за догодина.
Перес има договор с Ред Бул за 2024, Хорнър вече обяви веднъж, че Чеко остава, но след това дойде изказването на доктор Хелмут Марко пред австрийските репортери на пистата, че Перес може и да не кара за тима догодина и всичко започна отначало.
Затова и вчера вечерта отново се наложи Хорнър да внесе яснота по въпроса, въпреки че неговото мнение обикновено е предпоследно и решенията му зависят от тези на доктор Марко.
Доктор Марко постави под въпрос оставането на Перес
„Ситуацията на Чеко за догодина е ясна – натърти Хорнър. – Той е пилот на Ред Бул. Имаме споразумение с него. А и сме доволни от работата, която върши. Видяхте го как кара в това състезание, но нямаше късмет с ограничителя на скоростта в бокса, който му донесе 5 секунди наказание и го лиши от място на подиума. Чеко е втори в класирането и единственият пилот, освен Макс, който е печелил състезание тази година.”
Макс Верстапен изравни рекорда за поредни победи с хладнокръвно каране в Нидерландия
Веднага след това Хорнър се впусна да хвали Верстапен, който вчера изравни рекорда на Себастиан Фетел от 9 поредни победи, постигнат през 2013 година.
Перес: Никак не ми е лесно
„Макс е в такъв период от кариерата си, че е просто недостижим и не мисля, че има друг пилот на стартовата решетка, който може да постигне това, което той прави с колата ни – допълни Хорнър. – Да си негов съотборник е може би най-нежеланата работа във Формула 1, защото напрежението е огромно. Ако го нямаше Макс, Чеко щеше да спечели още 4 или 5 победи тази година.”
Ред Бул: Перес остава и догодина
Вчера Ред Бул ощети Перес докато той беше начело на колоната след първите смени на гуми като позволи на догонващия го Верстапен да пресече стратегията на съотборника си с аргумента, че той се е защитавал от Фернандо Алонсо, а това се оказа неприятна изненада за мексиканеца, който очакваше да има избор като водач да решава първи кога да спира в бокса.
Снимки: Gettyimages