За трети път в рамките на само една година отборът на Макларън се забърква в съдебен спор за услугите на даден пилот. Преди година британският тим води битки за Оскар Пиастри във Формула 1 и Алекс Пало в Индикар.
В първия случай успехът бе за екипа от Уокинг, след като Бюрото по договорите във Формула 1 отсъди, че Пиастри има валиден договор с Макларън, а не с Алпин. В битката за Пало обаче нещата не се развиха по най-добрия начин за тима на Зак Браун.
Испанецът, който спечели титлата в Индикар през 2021 година с Чип Ганаси Рейсинг, малко изненадващо обяви в средата на миналата година, че ще премине в Макларън за сезон 2022, въпреки че имаше валиден договор с Ганаси и за настоящата кампания. В нея Пало вече има записани четири победи и три кръга преди края на шампионата води убедително в битката за титлата.
След това си връщане в челото испанецът взе решението да се отметна от уговорката си с Макларън и вместо това предпочита да остане в състава на Чип Ганаси Рейсинг. Разбира се това не се хареса на Зак Браун и компания, които търсят правата си за услугите на Пало в съдебната зала.
„Ние направихме чувствително вложение в Алекс Пало с идеята, че той ще се състезава за нас през 2024 година. Ние се доверяваме на съдебната система, която да реши този казус. На този етап няма да коментираме повече“, се казва в изявлението на Макларън до медиите.
От началото на сезон 2023 Пало е основният резервен пилот на Макларън във Формула 1, а в състезанията, в които той не може да изпълнява тези си задължения те се поемат от Мик Шумахер. Като резерва на Макларън Пало се включи в първата тренировка за Гран При на САЩ миналата година и взе участие в няколко теста със старт автомобил през тази и миналата година.