Гледай на живо

"Вабанк": Очакван ли бе успехът срещу Люксембург и ще се класираме ли за Лига "Б"

Бедзеки може да замени Зарко в екипа на Прамак Дукати и да получи заводски мотор

Спортният директор на Дукати Паоло Чиабати заяви пред медиите по време на Гран При на Великобритания в MotoGP, че Марко Бедзеки ще трябва да премине в екипа на Прамак, ако иска да получи заводски мотор в кралския клас догодина. В момента италианецът се състезава за VR46, а негов евентуален трансфер в Прамак ще бъде за сметка на Йоан Зарко.

Чиабати обаче заяви пред The Race, че решението за бъдещето на Бедзеки ще бъде взето от самия пилот, който трябва да избере между оставане във VR46 и преминаване в Прамак. Оставане в екипа на Валентино Роси ще означава, че и догодина Бедзеки ще трябва да кара едногодишен мотор, тъй като Дукати не може да предостави пета заводска машина, а Прамак има предимство за заводските мотори.

„Определено смятаме, че след показаното тази година Марко заслужава да получи заводски мотор догодина. Факта е, че Прамак има договор, който им дава предимство за заводските мотори. А ние гледаме да уважаваме договорите. За момента не можем да предоставим пети мотор. Така че догодина ще имаме четири версии за 2024 и четири от 2023.

„А към момента изглежда ще трябва да седнем и да проведем разговори с отборите, защото изглежда няма как да дадем заводски мотор на VR46, заради договора на Прамак. От една страна имаме отбора (VR46), който работи много добре, атмосферата в него е много добра и пилотът се представя много добре, но от друга е договорът с Прамак. Ще трябва да видим дали Марко и неговият инженер (Матео Фламини) биха отишли в Прамак, което ще позволи на VR46 да вземе (Франко) Морбидели, което ще бъде нещо естествено.

„Но, ако те (Бедзеки и Фламини) решат да останат във VR46 то най-доброто, което ще можем да им дадем ще бъде мотора от 2023 година“, каза Чиабати.

Дукати: Мартин остава в Прамак догодина
Дукати: Мартин остава в Прамак догодина

Със сигурност в заводския екип на италианския производител и догодина ще бъдат световният шампион Франческо Баная и Енеа Бастианини, докато Хорхе Мартин ще остане в Прамак, след като по-рано имаше слухове, че преговаря с Ямаха. Колкото до настоящия съотборник на испанеца Зарко Чиабати заяви, че от Дукати биха се радвали той да премине в техния отбор в Световния супербайк шампионат (WSBK), където да стане дългосрочният наследник на Алваро Баутиста. 38-годишният испанец, който е на път към втората си поредна титла в WSBK има договор до края на 2024 година.

Подготвя ли се Баутиста за "уайлд кард" участие в MotoGP?
Подготвя ли се Баутиста за "уайлд кард" участие в MotoGP?

„Не е тайна, че ние смятаме, че той ще бъде перфектен за Световния супербайк, където да бъде заводски пилот на Дукати. Най-вероятно Алваро ще се оттегли в края на следващата година, когато ще бъде на 40. Ние смятаме, че стилът на Йоан, неговото телосложение и талантът му ще са перфектни за този шампионат.

„Но ако трябва да сме честни Йоан не е много заинтересован от тази идея, което аз разбирам. Ако смяташ, че имаш какво още да дадеш на MotoGP ти ще се опиташ да намерим начин да останеш тук, но това си е риск. От една страна имаш възможността да си заводски пилот с един от най-добрите мотори и да се бориш за титли, но понякога има една фикс идея да се докажеш тук. Това решение си е негово лично. Както вече казах ние ще се радваме да го видим на борда на Panigale V4 в Супербайк, но той не крие, че не е много съгласен“, обясни Чиабати.

Една от възможностите Зарко да остане в падока на MotoGP, ако загуби мястото си в Прамак Дукати е преминаване в екипа на LCR Хонда, където има свободна място след трансфера на Алекс Ринс в Ямаха.

Официално: Алекс Ринс сменя Морбидели в Ямаха
Официално: Алекс Ринс сменя Морбидели в Ямаха

„Мисля, че той има предложение от LCR Хонда, мисля, че всички знаят това“, беше коментарът на Чиабати по тази тема.

В миналото Зарко е карал за LCR Хонда, като това се случи в края на 2019 година, когато той замени Такааки Накагами за последните три състезания (Австралия, Малайзия и Валенсия). Тогава Зарко беше свободен агент след преждевременната си раздяла с КТМ по-рано същата година.

През 2020 той премина в лагера на Дукати, първо като част от екипа на Авинтиа, а от 2021 насам той се състезава за Прамак.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички