Хорнър обясни защо Ред Бул пренебрегна Лоусън за заместник на Де Врийс

Още от появата на слуховете, че Ник де Врийс може да загуби своето място в екипа на Алфа Таури заради незадоволителното си представяне имаше две имена, които бяха спрягани за негови заместници. Те бяха на Дениъл Рикардо и водещият пилот от академията на Ред Бул Лиам Лоусън.

В крайна сметка Рикардо бе този, който бе избран от шефовете на Ред Бул, да замени Де Врийс до края на сезона. Тази смяна стана факт в дните след Гран При на Великобритания преди две седмици.

Тост с обяснение защо беше уволнен Де Врийс
Тост с обяснение защо беше уволнен Де Врийс

В същото време Лоусън ще трябва да почака още, за да получи своя шанс да дебютира във Формула 1. В момента новозеландецът се състезава в японската Супер Формула, където след първите шест кръга за сезона той има три победи и заема второто място във временното класиране.

Преди старта на уикенда за Гран При на Унгария, който е първият след пилотската смяна, ръководителят на Ред Бул Кристиан Хорнър обясни защо мястото на Де Врийс бе дадено на Рикардо, а не на Лоусън.

Лоусън разбира защо в Алфа Таури са избрали Рикардо пред него
Лоусън разбира защо в Алфа Таури са избрали Рикардо пред него

„Лиам върши страхотна работа в Япония. Сметнахме, че няма да е справедливо да го вкарваме в такава ситуация с толкова слаба кола. Така че мисля, че логически е по-правилно Дениъл да седне в този кокпит, но всичко зависеше от теста на „Силвърстоун“. Още в седмата обиколка на теста той вече ни беше убедил, че това ще е правилното решение“, каза Хорнър.

Рикардо имал нужда от само час, за да измести Де Врийс
Рикардо имал нужда от само час, за да измести Де Врийс

Той също така коментира и физическата подготовка на Рикардо и заяви, че не очаква австралиецът да има проблеми, тъй като е поддържал тренировъчен режим, въпреки че не разполагаше с титулярно място във Формула 1. На теста на Пирели миналата седмица той е направил 100 обиколки в рамките на първия ден без оплаквания.

„Той е в добра форма, премина през тест от 100 обиколки на „Силвърстоун“. Беше си бойно кръщене това. Той не искаше да има подплънки по яката на кокпита. Той се поддържаше в добра форма. Той е много атлетичен изначало и запази тренировъчния си режим. Унгария е едно от най-тежките състезания от физическа гледна точка, но аз съм сигурен, че той няма да има проблеми, въпреки че ще му е тежко“, обясни Хорнър.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички