Отборът на Макларън демонстрира страхотен прогрес в хода на последните два уикенда във Формула 1, в който въведе доста подобрения по MCL60.
В Австрия единствено Норис разполагаше с новите части и това си пролича, тъй като британецът бе близо до челото в хода на целия уикенд на „Ред Бул Ринг“, докато неговият съотборник Оскар Пиастри беше в дъното на класирането. Преди седмица във Великобритания и австралиецът получи новите компоненти, които бяха на разположение на Норис в Австрия. Самият Норис пък имаше достъп до новото предно крило на Макларън на „Силвърстоун“, където разликата между него и Пиастри беше минимална.
В квалификацията за домашния старт на тима от Уокинг Норис и Пиастри се класираха втори и трети и бяха на път да завършат на същите позиции и в неделното състезание. Тогава обаче Пиастри изкара лош късмет с колата на сигурността, която се появи на пистата след неговото спиране в бокса. Неутрализацията на надпреварата позволи на Люис Хамилтън да прескочи младия австралиец, който финишира четвърти, докато Норис запази второто си място в Гран При на Великобритания.
В Алпин планират голям пакет с подобрения преди лятната пауза
След тези два силни уикенд Макларън прескочи Алпин в спора за петото място в конструкторския шампионат. От Уокинг обаче не са приключили с подобренията, тъй като ще имат нови компоненти по MCL60 и за Гран При на Унгария следващата седмица. Това ще бъде последната част от огромния пакет с подобрения, който от Макларън обещаха да промени „всяка една аеродинамична част“ от колата.
Макларън ще промени почти всяка аеродинамична част по MCL60
„За Унгария ще имаме още подобрения, които ще ни помогнат да подобрим състезателното ни темпо – обясни ръководителят на Макларън Андреа Стела – Тези нови части ще бъдат на разположение и на двамата ни пилоти, не очаквам Ландо и Оскар да имат различни спецификации на колата.
„Като всеки друг отбор, ние ще продължим да въвеждаме подобрения във всеки старт. Това се дължи на факта, че започнаха да отключваме много представяне след смяната на дизайна на колата. След промените ние не спираме да виждаме възможности да развиваме аеродинамиката си и да я правим по-ефективна. Така че в момента, в който проекта се развие достатъчно ние слагаме новите части“, каза още испанецът, който е начело на Макларън от януари месец.
Норис все още е недоволен от поведението на MCL60 в бавните завои
Той също така отбеляза, че за тима от Уокинг предстоящият уикенд в Унгария ще бъде много важен, за да се валидира дали прогресът на MCL60 е реален, или по-скоро се дължи на характеристиките на „Ред Бул Ринг“ и „Силвърстоун“. По-рано пилотът на Мерцедес Джордж Ръсел определи двете писти като много различни, но по думите на Стела те много си приличат и разполагат с характеристики, които са положителни за Макларън от началото на годината.
Ръсел: Не постигнахме целта си за Гран При на Великобритания
„Дали това подобрение ще остане и в бъдеще, дори и Джордж да твърди, че пистите са различни, всички те имат много общо. В Австрия и Великобритания има много завои, които знаем, че помагат да нашата кола. Условия като тези, които имахме в неделя, също ни помагат, защото не прегряхме гумите, а това е нещо, върху което трябва да работим. Между другото надявам се Джордж да е прав.
„Нямаме търпение за Унгария, за да разберем по-ясно къде се намираме. На тази писта скоростта не е много висока, доминират бавните и средно бързите завои, а и ще е много топло. Ще видим какво ще стане, ще бъде изпитателно“, заяви Стела.
Снимки: Imago