Сагата с потенциалното увеличаване на броя на отборите във Формула 1. От едната страна е ФИА, която активно търси нови тимове, които да се присъединят към шампионата в периода 2025-2027. От другата обаче са Либърти медия и настоящите десет отбора, които не са много отворени към идеята да има нови тимове.
Основната причина за това нежелание на настоящите десет екип да има повече отбори е изцяло финансова. Повече отбори ще означават, че парите от наградните фондове ще се делят на повече парчета и ще има по-малко за всички.
Доменикали с нова атака срещу Андрети
Наскоро шефът на Мерцедес Тото Волф заяви, че ако някой иска да влезе във Формула 1, то той не трябва да създава нов отбор, а да закупи действащ такъв. Един от най-големите кандидати за място на стартовата решетка е Майкъл Андрети, който каза пред медиите, че е говорил с „всички отбор“ за продажба, но никой не иска да продава.
Волф: Който иска за влезе във Формула 1, да си купи отбор
„Опитахме и този подход, но никой не е заинтересован. Говорихме с всеки един отбор. Всеки ни казва да купим отбор, но никой не иска да продава. Отиваме при тях и те дори не искат да говорят с нас. Опитах и по този начин и не съм доволен“, обясни Андрети пред медиите.
Той също така коментира и цялостното негативно настроение сред съществуващите отбор, относно темата за увеличаване на броя на тимовете.
GM търси път към Формула 1 без Андрети?
„Всеки си има причини, заради които прави тези неща. Всички защитават собствените си интереси и аз не мога да ги виня за това. Но всеки гледа само себе си. Това беше големият проблем и аз бях критикуван, защото бях съгласен. Ако аз бях в тяхната ситуация сигурно и аз щях да направя същото. Така че не виня отборите. Нормално е всеки един от тях да гони собствените си интереси, защото имат нужда от това, за да са силни.
„Този спорт в много, много скъп. Много неща са заложени и всеки отбор инвестира страшно много. Така че те трябва да са сигурни, че ще защитят инвестициите си и аз ги разбирам. Но в крайна сметка не те взимат решенията. Шефовете на шампионата и ФИА трябва да решат дали ще е правилно да има нови отбори“, каза Андрети.
Той също така разкри, че се очаква до края на месеца да бъде ясно дали има отбори, които покриват изискванията, за да бъде допуснати до участие във Формула 1. Освен тима на Андрети, който си партнира с Кадилак, другият по-сериозен кандидат е тимът на Хайтек, който ще бъде финансиран от казахстанския олигарх Владимир Ким.
Отбор от Ф2 и Ф3 потвърди, че е подал документи за Формула 1
Освен разпределението на парите в края на годината, друг аспект, който също трябва да бъде взет под внимание при разширяването на стартовата решетка са и пистите. На някои от тях, основно тези в Маями, Монако и Нидерландия няма място в питлейна за нови отбори. На тези трасета и сега десетте отбора едва се побират в малкото гаражи, а ако има още един или два тази задача ще стане почти невъзможна за изпълнение, ако няма промени по самите трасета.
Снимки: Imago