Световният шампион Макс Верстапен спечели Гран При на Австрия, за да запише седмата си победа този сезон, като стартира пръв и беше начело в по-голямата част от състезанието. Втори завърши Шарл Леклер, а трети - Серхио Перес, който стартира 15-и. Това е пета поредна победа за Макс този сезон и 10-а поредна за Ред Бул от края на миналия сезон насам. Верстапен изпусна лидерството единствено, когато пропусна да спре в бокса при виртуалната кола за сигурност, което позволи на Шарл Леклер и Карлос Сайнц да минат пред него, но по-късно с новите си гуми Макс много бързо си върна лидерството. Зад него протекоха много интересни битки, като най-важната беше между Карлос Сайнц и Серхио Перес. Чеко стартира 15-и, не спря в бокса при виртуалната кола за сигурност и влезе в челото, след което с промени в стратегията и влезе в битка със Сайнц, като двамата се сражаваха гума до гума в над 2 обиколки с много атаки и защитни ходове. Сайнц завърши 4-и, следван от Ландо Норис с Макларън и Фернандо Алонсо и двамата пилоти на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. По-долу може да прочетете как се разви състезанието на “Ред Бул Ринг” от старта до финала.
Старт: Световният шампион Макс Верстапен стартира от полпозишън в Гран При на Австрия, като успя да потегли по-добре от Шарл Леклер, но пилотът на Ферари го догони на спирането за третия завой и се опита да го изпревари. Леклер направи две атаки срещу Макс за първата позиция, но всеки път оставаше от външната страна и в края на първата обиколка беше догонен от съотборника си Карлос Сайнц, който стартира трети.
2 об. Кола на сигурността след излитането на Юки Цунода от пистата на завой №4, който обаче успя да се върне на пистата и след това се прибра в бокса за нови гуми. След инцидент в първия завой маршалите трябва да обират от пистата натрошени елементи от ударилите се коли.
4 об. Рестарт на състезанието. Верстапен начело, следван от Леклер, Сайнц и Хамилтън, който излезе 4-и в първата обиколка. Перес е вече 13-и, като стартира 15-и с втората кола на Ред Бул.
5 об. Най-напред от пилотите с твърди гуми в класирането е Фернандо Алонсо с Астън Мартин, който ще може да спре след преките си съперници за нови гуми - 6-о място за испанеца засега.
6 об. Верстапен води с 1,5 секунди пред Леклер, Сайнц е на 0,4 секунди зад съотборника си. Също като в Канада Верстапен направи много добър рестарт и се откъсна бързо напред. Хамилтън е на 2 секунди зад Сайнц и не представлява заплаха за испанеца, като Ландо Норис съобщи по радиото, че Люис на три пъти е излязъл извън очертанията на белите линии.
8 об. Сайнц притиска Леклер за второто място, но все още няма възможност да го атакува. Колата на Сайнц върви по-добре със средно твърдите гуми в сравнение с тази на Леклер. Ще поиска ли Сайнц размяна на позициите с Леклер?
10 об. Авансът на Верстапен пред Леклер е вече 2,9 секунди. Перес атакува успешно Ръсел за 11-ото място на завой №3. Сайнц получи указания от бокса на Ферари да не атакува Леклер.
12 об. Разликата между Верстапен и Леклер е вече 3,8 секунди. Хюлкенберг в бокса за твърди гуми.
13 об. Предупреждение за Хамилтън за неспазване ограниченията на трасето, той се оплаква по радиото, че колата му е бавна. Перес изпревари Алекс Албон и вече е 10-и.
14 об. Хюлкенберг спря заради повреда, след като излезе от пистата на завой №3, като използва алеята, извеждаща към зоната за сигурност. Леклер вече е на 5 секунди зад Верстапен и като че ли бави съотборника си.
14 об. Виртуална кола на сигурността. Пилотите на Ферари подминаха бокса. Хамилтън и Норис влязоха за нови гуми, също и Гасли и Ръсел. Верстапен и пилотите на Ферари нямаха време да реагират на виртуалната кола за сигурност.
16 об. Двете коли на Ферари в бокса - бавен бокс за Леклер - 4,4 секунди, бавен и за Сайнц - 4,5 секунди, боксът на Алонсо продължи едва 2,7 секунди.
16 об. Рестарт. Верстапен пред Леклер, Перес се изкачи на третото място. Гумите на Макс са на 16 обиколки, тези на Перес - на 17, Леклер е с чисто нови средно твърди. Сайнц, който е 6-и, пита защо не са останали на пистата.
17 об. 5 секунди наказание за Хамилтън за неспазване ограниченията на трасето. Сайнц догони и изпревари Норис и вече е 5-и.
18 об. Леклер е на 17 секунди зад Верстапен, но е с нови гуми. 5 секунди наказание и за Цунода за неспазване на ограниченията на трасето.
19 об. Сайнц изпреварва Хамилтън и е вече 4-и, като атаката му беше в третия завой, а след това се защити добре от контрата на Хамилтън на правата към завой №4.
20 об. Сайнц атакува и изпревари Перес от външната страна и вече е трети. По-назад върви много оспорвана битка за влизане в Топ 10 между Албон, Окон, Магнусен и Строл.
23 об. Хамилтън пробва атака срещу Перес от външната страна на завой №4, но не успя. Леклер топи аванса на Верстапен, като разликата между тях е вече 14 секунди.
25 об. Верстапен в бокса, сменя средно твърдите с твърди гуми. Леклер излиза начело, Сайнц също мина пред Верстапен, който се върна трети.
26 об. Перес също е повикан в бокса. Верстапен атакува Сайнц, но го изпревари на излизането от завой №3. Леклер има аванс от 6 секунди пред Макс.
27 об. Гумите на Леклер са на 11 обиколки, твърдите на Макс са чисто нови. Днес деградацията на гумите е по-висока, всички пилоти бяха планирали да спират по два пъти в хода на състезанието.
28 об. Хамилтън сбърка на спирането за завой №3 и на излизането Норис го атакува, като успя да го изпревари преди влизането в завой №4. Норис е вече 4-и, Хамилтън - 5-и. Сайнц е наказан с 5 секунди заради неспазване ограниченията на трасето.
32 об. Верстапен успя да стопи аванса на Леклер на 2,3 секунди. Заради по-голямата деградация на гумите от бокса предложиха на Леклер да кара с три бокса, а не с два.
34 об. Леклер е на 1 секунда пред Верстапен. На излизането от първия завой разликата вече е 0,3 секунди. Макс е с 0,7 секунди по-бърз от Леклер в момента.
35 об. Верстапен си връща първото място с атака в завой №3, като Леклер не защити вътрешната траектория.
37 об. Верстапен вече има аванс от 2,8 секунди пред Леклер, Сайнц е почти на 6 секунди от съотборника си.
39 об. Леклер губи все повече време зад Макс - разликата е почти 5 секунди. Наказание за Де Врийс от 5 секунди заради неспазване на ограниченията на трасето.
40 об. В битката за 4-ото място значение ще имат и 5-секундните наказания. Норис има 1 секунда аванс пред Хамилтън, като Ландо за кратко излезе от трасето на завой №3.
42 об. Окон даде началото на вторите спирания в бокса, като престоя 11 секунди заради наказанието от 5 секунди. Норис влиза след него, както и Ръсел. Албон също в бокса.
43 об. Хамилтън бокса - 8,9 секунди с наказанието. Мерцедес реагираха и с двете коли, за да покрият Алонсо, който е пети със средно твърдите гуми.
44 об. Верстапен води с 10 секунди пред Леклер. Сайнц е трети, на 4 секунди от Шарл, но той има и 5 секунди наказание.
45 об. Алонсо в бокса - 2,5 секунди, връща се 6-и, пред Хамилтън и Ръсел, на 8 секунди зад Норис.
46 об. Сайнц в бокса - 9,4 секунди. Влезе трети, връща се на пистата 5-и, зад Перес и Норис. Пресичащата стратегия на Норис спрямо Сайнц проработи.
47 об. Сайнц атакува Норис и излезе 4-и на завой №4.
48 об. Леклер е повикан в бокса след сериозна дискусия дали да не остане на пистата. Бокс за 2,5 секунди, връща се трети на пистата, перес мина пред него.
49 об. Бокс за Верстапен, който влезе от първа позиция с аванс от почти 26 секунди. Бокс за 2,4 секунди. Връща се първи на пистата, на 5,4 секунди пред Перес, който е със средно твърди гуми на 24 обиколки. Макс е с чисто нови средно твърди гуми.
51 об. Бокс и за Перес. Бокс за 2,4 секунди и получава нови твърди сликове за последните 20 обиколки на състезанието. Леклер и Сайнц отново са втори и трети.
53 об. Верстапен води с 15 секунди пред Леклер. Сайнц е на 8 секунди от съотборника си. Норис е на половин секунда зад Сайнц в борбата за последното място на подиума. Цунода получава второ наказание за неспазване на правилата за очертанията на трасето - вече е 10 секунди.
55 об. Перес е предупреден да внимава за ограниченията на трасето. Чеко е 5-и, на 1 секунда зад Норис и на 1,7 секунди от Сайнц, който е 3-и.
56 об. Норис сбърка на спирането за завой №3 и Перес го атакува на излизането, за да го изпревари на влизането в завой №4 и подгони Сайнц, който е само на 0,7 секунди по-напред и заема третото място.
58 об. Перес е на половин секунда зад Сайнц и се оплаква по радиото, че испанецът мърда в зоните за спирането. Сайнц използва спускането от завой №4 и по-бавни пилоти, за да отвори DRS-а си, за да се защити.
59 об. Перес и Сайнц се закачиха леко на спирането за завой №3, след това караха гума до гума в продължение на няколко завоя и прави, но Сайнц остана трети.
60 об. Нова атака на Перес, Сайнц се отбранява отлично, на следващата обиколка пробва от външната страна първия завой, после на третия, мина напред преди 4-я, но закъсня със спирането и за малко да върне позицията на Сайнц.
63 об. Перес се пребори от 15-о място на старта до 3-ата позиция 10 обиколки преди финала на състезанието.
65 об. Верстапен води с почти 23 секунди пред Леклер. Перес е на 12,2 зад Леклер.
68 об. Алонсо полага сериозни усилия, за да се доближи на 5 секунди от Норис, който е пети и има наказание от 5 секунди. Алонсо е на 5,9 секунди зад Норис.
69 об. Верстапен иска бокс и нови гуми, за да запише най-бързата обиколка. От тима накрая се съгласиха. Той има аванс от 23,7 секунди, боксът трябва да продължи 20 секунди максимум. Смениха му гумите за 2,3 секунди.
70 об. Леклер е на 4 секунди от Макс, Перес е с последно предупреждение за неспазване ограниченията на правилата.
Финал - Верстапен спечели Гран При на Австрия, седма победа за него този сезон и записа най-бързата обиколка в 71-я тур.
Снимки: Gettyimages