Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо поиска от Международната автомобилна федерация (ФИА) да върне квалификациите в само една обиколка за състезателните уикенди на късите писти.
Изказването на испанеца идва преди началото на уикенда за Гран При на Австрия, която се провежда на една от най-късите писти в календара. „Ред Бул Ринг“ е с дължина от 4.318 километра, а в квалификацията обиколки се правят за малко над минута, което прати австрийското трасе най-късото от времева гледна точка.
Фернандо Алонсо каза какво го притеснява преди Гран При на Австрия
Тази къса продължителност на обиколката често води до неволни блокирания от страна на дадени пилоти срещу техни съперници. Тези нарушения пък носят със себе си и наказания, които разместват стартовата решетка.
Според Алонсо този проблем може да бъде решен по два начина. Единият е Формула 1 да върне формата с една кола сама на пистата за една обиколка, който бе използван между 2003 и 2005, а другият е да адаптира формата, който се използва от Формула 2 и Формула 3 в Монако. В Княжеството колите във Формула 2 и Формула 3 биват разделени в две групи, с което се дава повече място за всяка една от тях на трасето.
Как квалификацията на Никола Цолов в Монако ще бъде по-различна
„Всяка седмица говорим за трафика, особено на късите писти. Има няколко опции да решим този проблем. Една от тях е да върне квалификацията в една обиколка, както беше преди. Това ще бъде идеално, поне според мен, защото ще има само една кола на пистата и всички камери ще са насочени към нея, спонсорите на всички ще бъдат доволни.
„Този формат може да създаде и малко драма, ако времето се промени в хода на сесията. По-лесно ще има изненадващи имена на полпозишъна. Затова предпочитам тази опция. Може и да ни разделите на две групи, както правят младежките шампионати в Монако“, каза Алонсо пред медиите на „Ред Бул Ринг“.
Идеята на Алонсо за връщането на формата със само една обиколка и потенциалната драма, която той може да създаде и потплатена и с факти. Именно този формат стои зад онази велика победа на Кими Райконен в Япония през 2005 година. Тогава в хода на квалификацията над „Сузука“ заваля и победителите от предходното състезание (в Бразилия) трябваше да излизат на пистата, когато тя беше наводнена.
Това доведе до техните по-задни стартови позиции в неделя и атрактивното състезание, което бе наблюдавано от всички. Тогава Райконен триумфира от 17-та позиция на стартовата решетка след изпреварване срещу Джанкарло Физикела в началото на финалния тур.
Снимки: Gettyimages