Гран При на Канада беше първото състезание от началото на сезон 2023 във Формула 1, в което екипът на Ред Бул спечели с аванс от под 10 секунди. В този списък разбира се не влиза Гран При на Австралия, където надпреварата завърши зад колата на сигурността, но преди нея Макс Верстапен водеше с над 20 секунди.
Всъщност, като изключим състезанията в Мелбърн и Монреал всички победи на Ред Бул от началото на годината са с преднина от минимум 20 секунди спрямо най-близките им преследвачи. Една от причините за малката разликата между Верстапн и Фернандо Алонсо на „Жил Вилньов“ бяха характеристиките на канадското трасе, както и въведението от Астън Мартин подобрения по AMR23 за уикенда в Канада.
В Астън Мартин знаят как да догонят Ред Бул
Надеждите на шефът на тима от Силвърстоун са тези подобрения да позволят на Алонсо и Ланс Строл да са по-близо до челото и в следващите две състезания в Австрия и Великобритания, които ще се проведат на писти с много повече бързи завои. Именно на последното такова трасе в Испания дойде и най-слабото състезание на Астън Мартин от началото на сезона, в което Строл и Алонсо финишираха едва шести и седми.
Астън Мартин има да учи много след объркването в Канада
„Не се притеснявам (за следващите две писти), защото видяхме, че подобренията работят и сега предстоят писти с бързи завои. Мисля, че ние подобрихме колата си с тези завои, въпреки че в Монреал няма много такива“, обясни Крак.
Той също така сподели и своето мнение, че едва сега ще видим пълният потенциал на RB19, което може да доведе до ново отваряне на разликите между Ред Бул и останалите.
Алонсо: Искам да спечеля победа тази година!
„Всъщност ние нямаме търпение за тези писти, защото мисля, че на тях ще видим истинския потенциал на Ред Бул, което пък ще ни подскаже с колко точно изоставаме от тях“, заяви Крак.
Снимки: Gettyimages