Фернандо Алонсо получи нареждане от своя състезателен инженер да кара възможно най-много по инерция в заключителните етапи на Гран При на Канада, в която испанецът успя да финишира на второто място. Обикновено за карането по инерция има две причини – или претоварване на спирачките, или висока консумация на гориво.
Самият Алонсо заяви в своето телевизионно интервю веднага след финала, че от тима не са му казали какъв точно е бил проблемът и той просто е следвал инструкцията.
Алонсо: Почти 70 квалификационни обиколки!
След състезанието ръководителят на Астън Мартин Майк Крак разкри, че неговият пилот е получил това нареждане заради проблем в горивната система, който се е оказал фалшива тревога.
Алонсо: Искам да спечеля победа тази година!
„Мислехме, че имаме проблем в горивната система – обясни Крак. – Но не бяхме сигурни и за всеки случай преценихме, че ще е по-добре да спестим малко гориво и затова му казахме да кара по-дълго по инерция.
„Ние мислихме, че имаме проблем, който в крайна сметка не се материализира“, бе краткият отговор на люксембуреца, когато бе помолен до опише по-детайлно какъв е бил проблемът.
Снимки: Gettyimages