В хода на зимната пауза във Формула 1 отборът на Уилямс се сдоби с нов ръководител в лицето на бившия главен стратег на Мерцедес Джеймс Ваулс.
Началото на живота на Ваулс в Гроув не е никак лесно, тъй като FW45 е една от най-бавни, ако не и най-бавната кола на стартовата решетка от началото на годината. По думите на Ваулс това донякъде се дължи на остарялата инфраструктура във фабриката на тима, чийто срок на годност е изтекъл преди поне 20 години.
Това изоставане на инфраструктурата на Уилямс се дължи на дългите години, в които семейство Уилямс почти не инвестираше в подобряването на оборудването в завода. Това започна да се променя в средата на сезон 2020, когато британският екип бе закупен от американския инвестиционен фонд Dorilton Capital.
„Мисля, че всичко е различно – отговори Ваулс, когато бе попитан за разликите между Мерцедес и Уилямс. – Не са много, но някои елементи на организацията са сходни с тези в Мерцедес. Но има е елементи, които са 20 години назад, в което има логика, ако се сетите за историята на отбора. В продължение на 20 години почти не се инвестираше в него и след това дойде този инвестиционен фонд.
„Фундаментално ние сме в ситуация, че голяма част от нашата инфраструктура е запазена от преди 20 години. Композитният отдел е по-назад от това, което помня от дебюта ми във Формула 1 с друг отбор“, заяви още Ваулс.
Той също така добави, че не само инфраструктурата на Уилямс трябва да еволюира. Същото се отнася и за хората, които работят в отбора.
„Ако вземете група хора и ги заключите някъде, след това направите същото с друга група ще видите, че те се развиват по различен начин. Точно това се е случило и тук. Дефиницията на перфектност тук е по-различна от действителността.
„Вътрешно много от нещата, които исках да се свършат бяха свързани с това, да съберем тригодишно развитие в шест месеца. Това е стандартът, той дори е по-висок. Мисля, че точно тук трябва да има едно средно стъпало. Трябва да покажеш да хората пътя и да ги поведеш по него и да ги подкрепяш, давайки им нужните съвети и оборудване, за да успеят. Другото нещо е, че в Мерцедес с лекота можехме да привлечем когото си поискаме със само едно обаждане, тук не е така“, обясни Ваулс.
Снимки: Gettyimages