От началото на годината приликите между представянето на отборите на Хаас и Ферари са главозамайващи. И двата тима демонстрират страхотна скорост в квалификациите в събота, в които техните пилоти се класират на предните позиции. В неделния ден обаче скоростта и на двата екипа е по-ниска и те потъват в класирането.
В Испания миналия уикенд Нико Хюлкенберг се класира на девето място в квалификацията и след наказанието на Пиер Гасли стартира осми, но в състезанието неговият VF-23 много бързо „изяждаше“ гумите на Пирели и германецът финишира 15-ти. В Маями пък неговият съотборник Кевин Магнусен стартира от фантастичната четвърта позиция на стартовата решетка, след което едвам влезе в зоната на точките, завършвайки десети, на само 1.4 секунди пред Юки Цунода.
Именно тези постоянни загуби на позиции от началото на сезона карат Хюлкенберг да иска от своя тим да промени своя фокус в хода на състезателните уикенди. По думите на германския състезател в Хаас трябва да се съсредоточат върху своето състезателно темпо, което да бъде по-близко до това в една обиколка.
„Бих предпочел представянето ни да беше наобратно. Но това са тенденцията и характеристиките, които наблюдаваме от началото на годината. Ние трябва да се опитаме да балансираме повече представянето ни между събота и неделя. Да, хубаво е да имаме силни времена в квалификацията, но това винаги повдига очакванията, след което разочарованието в неделя е доста голямо. Така че трябва да поработим върху това в дългосрочен план“, обясни Хюлкенберг.
Магнусен си заслужи приза за "изпреварване на месеца" за месец май
Във временното класиране във Формула 1 тимът на Хаас заема седмото място с актив от 8 точки, колкото има и екипът на Алфа Ромео, който обаче е на осмата позиция. Разликата между двата отбора идва от седмото място на Хюлкенберг в Гран При на Австралия. Най-доброто постижение на пилотите на Алфа Ромео Валтери Ботас и Гуаню Джоу е осмата позиция на Ботас в откриващата сезона Гран При на Бахрейн.
Снимки: Gettyimages