Стратегическите решения на тима на Ферари в хода на вчерашната Гран При на Монако отново породиха много дискусии, особено на фона на разговорите между Карлос Сайнц и неговият инженер в хода на надпреварата.
Испанецът не бе никак доволен от факта, че бе извикан в бокса в края на 33-та обиколка, за да покрие спирането на Люис Хамилтън, който бе спрял две обиколки по-рано. Недоволството на Сайнц бе породено от факта, че той е мислил, че идеята на Ферари е той да се бори с Естебан Окон пред него, а не да покрива Хамилтън.
Самият Окон посети механиците на Алпин обиколка след Хамилтън, като неговото обслужване бе малко по-бавно. Въпреки това забавяне на тима на Алпин Сайнц не успя да прескочи Окон, което допълнително разгневи Сайнц.
Сайнц: Не разбрах стратегията ни
Шефът на Ферари Фредерик Васьор обаче защити решението на Скудерията да извика испанеца в бокса точно в този момент, подчертавайки, че в Монако позицията на пистата е ключова.
„Мисля, че стратегията беше добра, защото ние покрихме Хамилтън, за да не загубим позиция от него. Мисля, че решението беше добро, защото тук позицията на пистата е ключова. Ако не бяхме застрашени от него щяхме да останем по-дълго на пистата, но в тази ситуация решението беше добро“, заяви Васьор.
Леклер: Не мисля, че стратегията ни беше грешна
Той също така коментира и вторите спирания на Сайнц и Шарл Леклер, когато на пистата започна да вали. И двамата спряха в края на 55-я тур и бяха прескочени от двамата пилоти на Мерцедес – Хамилтън и Джордж Ръсел, а Сайнц загуби позиция и от Пиер Гасли.
От Астън Мартин обясниха стратегическия гаф в Монако
„Можем да дискутираме за дъжда. Ние рискувахме и аз не съжалявам“, каза Васьор.
В крайна сметка Леклер завърши домашното си състезание на шестото място, докато Сайнц финишира осми.
Снимки: Gettyimages