Уикендът за Гран При на Емилия-Романя трябваше да приеме първата от максимум две експериментални квалификации за сезон 2023 във Формула 1. Идеята на тези тестове е да се провери как ще се отрази намаляването на количестовото гуми, с което всеки пилот разполага за даден уикенд.
Традиционно всеки пилот има 13 комплекта гуми за сухо, но на „Имола“ всеки един от тях щеше да има с два по-малко. От тези 11 чифта гуми три щяха да са от типа хард и по четири от софт и медиум. Освен това пилотите щяха да са задължени да използват само гумите хард в първата част на квалификацията, медиум във втората и чак в третата щяха да имат достъп до софт. Разбира се това щеше да се случи само ако в хода на квалификацията беше сухо.
От Пирели потвърдиха новата конструкция на гумите във Формула 1
Отмяната на уикенда за Гран При на Емилия-Романя заради тежките наводнения в едноименната италианска област обаче провалиха тези планове на Пирели. Пред Motorsport Magazin представители на италианската компания потвърдиха, че са започнали дискусии с шефовете на Формула 1 и ФИА за намирането на алтернативна локация, на която да се проведе тестът, който трябваше да бъде на „Имола“.
Защо Гран При на Емилия-Романя няма да може да се проведе по-късно през 2023 година?
Те също така разкриха, че такъв тест ще има и по време на Гран При на Унгария, като това е било решено още преди анулирането на Гран При на Емилия-Романя. Със сигурност от списъка с потенциални локации за изпробването на алтернативната квалификация можем да извадим Австрия, Белгия, Катар, САЩ (Остин) и Бразилия, тъй като по време на тези уикенди ще има спринтове.
Снимки: Gettyimages