Леклер няма да променя стила си на пилотиране

Участието на Шарл Леклер в уикенда за Гран При на Маями бе белязано от две катастрофи в бързите завои в края на първия сектор. Първата неточност на монегаска дойде във втората свободна тренировка, а близо 24 часа по-късно той отново се озова в предпазните стени, този път в решителните минути на квалификацията.

Леклер: Колата ни е твърде чувствителна към вятъра
Леклер: Колата ни е твърде чувствителна към вятъра

Въпреки тези две грешки пилотът на Ферари не обмисля да промени своя агресивен стил на пилотиране, но призна, че ще трябва да се контролира малко повече, особено в третата фаза на квалификацията.

„Не мисля, че трябва да променям стила си. Но в същото време ще трябва да подхождам малко по-различно към третата част на квалификацията, особено в уикенди като този.

„В крайна сметка се случи каквото се случи. Малко или много сам се поставих в това положение, защото исках много агресивни настройки за квалификацията. Знаейки, че имам тези настройки аз се опитах да извлека максимума от колата. Може би прекалих малко и ще работя върху това“, обясни Леклер.

Ферари: Трябва да жертваме квалификациите, ако искаме да се борим с Ред Бул
Ферари: Трябва да жертваме квалификациите, ако искаме да се борим с Ред Бул

В момента монегаскът е може би най-добрият квалификатор във Формула 1, тъй като от началото на миналата година именно той има най-много спечелени квалификации. Леклер бе най-бърз в 11 от провелите се 27 квалификации от старта на сезон 2022 и признава, че често поема големи рискове в летящите си обиколки, за да компенсира недостатъците на колите на Ферари.

„Знам, че в третата квалификация поемам много рискове. Когато се върна към Баку, да там допуснах грешка (в квалификацията за спринта), но тя беше във втората обиколка, когато гумите вече бяха прегрели, не е същото. По-ядосан съм на грешките в Маями, защото в Баку направих един сравнително чист уикенд.

„Много, много съм ядосан на себе си. Мисля, че това от една страна се дължи на факта, че поемам много рискове, защото знам, че сега изоставаме от Ред Бул. Но от друга страна в Маями имах и много агресивни настройки“, каза Леклер.

След своята катастрофа в Маями той стартира състезанието в Южна Флорида от седмата позиция, на която и финишира в неделния ден. След първите пет кръга за годината монегаскът заема седмото място в класирането при пилотите с актив от едва 34 точки. Миналата година по същото време Леклер бе лидер в подреждането със 104 пункта.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички