ФИА върна на пистата в Шанхай най-високата категория 1, която позволява на трасето да приема състезания от Формула 1, а това се приема като ясен знак, че китайците не са се отказали да се върнат в календара на световния шампионат за сезон 2024.
Шанхай приема стартове от Формула 1 от 2004 година, но отпадна от календара заради коронавирус пандемията и ограниченията, налагани в Китай. Пак заради пандемията пистата в Шанхай загуби сертификата си за категория 1. Тези сертификати са с продължителност 3 години, като последният изтече в края на 2019, а подновяването му след това беше осуетено от пандемията, тъй като екипът на ФИА нямаше как да инспектира пистата.
В същото време, компанията, която управлява пистата – Juss Sports, обяви, че от миналата година насам, е възобновено поддържането на трасето, ремонтите и всички дейности, необходими за провеждането на автомобилни състезания там.
Доменикали: Формула 1 няма да има спринтове всеки уикенд
Първата инспекция миналата година беше дело на Китайската федерация по автомобилен спорт, а след това ФИА върна лиценза за категория 1 на пистата.
Хамилтън: Битката в Маями беше мега!
Гран При на Китай беше планирана за 16 април тази година, като с нея календарът наброяваше 24 състезания. Но в Китай продължава да се прилага политиката на локдауни и сериозни изолации, което наложи анулирането на състезанието. Така между Мелбърн и Баку се отвори пауза от 4 седмици. Ако Китай се върне в календара за 2024, последната инспекция на ФИА ще е месец преди състезанието.
Състезанието в Маями може да стане нощно
Китай има договор за домакинство на кръг от Формула 1 до края на 2025, а последното състезание там беше през 2019 – старт №1000 в историята на световния шампионат.
Снимки: Gettyimages