Пилотите във Формула 1 ще могат да разполагат с 4, а не 3 задвижващи системи за сезон 2023, се договориха ФИА и шефовете на спорта. Промяната влиза в сила веднага и целта й е да се намалят наказанията, които търпят пилотите заради смяната на елементи от задвижващите системи или на целите системи.
Сезон 2023 включва рекордните 23 състезания, от които минаха 3, ще има 6 спринта, а от вчера и квалификации за спринтовете вместо втората свободна тренировка в тези уикенди.
В допълнителната задвижваща система, която ще получи всеки един пилот влизат двигател с вътрешно горене, турбо и двете мотор-генераторни групи MGU-H и MGU-K. Тази промяна в правилата засяга само сезон 2023 във Формула 1, като не се променя бройката на батериите и контролните електронни блокове, на които имат право пилотите и те си остават по две.
Официално: Формула 1 с нов формат за спринтовите уикенди
Според много специалисти, включването на четвърта задвижваща система в бройката мотори на всеки един пилот ще спомогне за намаляване на наказанията, но това ще важи основно за първата половина на сезона, през втората санкциите пак ще са неизбежни.
В Италия: Леклер преговаря с Мерцедес
Другите промени в спортните правила, приети от Комисията за Формула 1 на ФИА и одобрени вчера от Световния моторспорт съвет включват удължаването на предстартовата процедура на стартовата решетка от 40 на 50 минути, за да има време за „допълнителни церемонии” и представяне на пилотите. Също така, вече е утвърдено в правилата, че при наказателен бокс ако крикът докосва колата, това ще се брои за работа по автомобила и ще следва ново наказание. Уточнението идва след санкцията, наложена на Фернандо Алонсо в Саудитска Арабия, която беше оборена от Астън Мартин и още в Мелбърн тимовете бяха информирани, че ще има нова дефиниция в спортните правила.
Снимки: Gettyimages